Det går faktiskt att se en högtalare oxå!

Diskussion om äldre men fortfarande intressant HIFI hålls här.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Andersh74

Det går faktiskt att se en högtalare oxå!

Inläggav Andersh74 » 2013-03-09 18:13

Inte bara en vevgrammofon och gitarrstärkare.

Bild

Koncentrerad lyssning av MP2or för första gången. Jag ställde fram en lämplig stol för ändamålet.

Mvh, Anders
Det bästa är när allt går som befarat säger VD:n och ensamma ägaren till Västergård Snickeri.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2013-03-09 18:42

Är det inte lite långt till glaset? :)

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Andersh74

Inläggav Andersh74 » 2013-03-09 18:53

Du tror att det är perspektivmålat tror jag. I själva verket är det ett nubbeglas som står helt nära! Ett strålande exempel på trompe l’œil måleri. :D Men hade det varit så att glaset stod på trappräcket tre meter bort så hade jag varit överens med dig.

Som snickare har jag varit på många byggarbetsplatser med tjingelingmusik ur byggradioapparater som hade gagnat mänskligheten bättre i elektronikbingen på tippen. För första gången jobbar jag hemma där spotify står för underhållningen genom en Luxman och utskickade genom mina snälla MP2or. Jag tror inte jag kommer göra några fler jobb åt hemma hos någon annan.... :idea:

/A
Det bästa är när allt går som befarat säger VD:n och ensamma ägaren till Västergård Snickeri.

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Re: Det går faktiskt att se en högtalare oxå!

Inläggav paa » 2013-03-09 19:40

Andersh74 skrev:Det går faktiskt att se en högtalare oxå!

Mvh, Anders

Har den högtalaren masonitbaksida?
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
Andersh74

Re: Det går faktiskt att se en högtalare oxå!

Inläggav Andersh74 » 2013-03-09 19:47

paa skrev:
Andersh74 skrev:Det går faktiskt att se en högtalare oxå!

Mvh, Anders

Har den högtalaren masonitbaksida?

Det kan jag faktiskt inte tänka mig. Har inte funderat över saken. Men det är ju baksidan av en S-system Improved du ser. Men masonit kan det ju inte gärna vara. Det måste vara någon form av spånskiva med något trevligt limmat på? Eller? Det borde ju snickaren här hemma kunna svara på. Jag får fråga honom när tillfälle ges. Nu pekar högtalaren åtminstone åt rätt håll, fast det låter inget ur den längre. Det gör det bara när någon tittar på TV. Mina älsklingshögtalare som jag trodde att jag skulle lyssna på resten av livet har förpassats ut ur finrummet och långt upp på en hylla och får bara berätta vad det ska bli för väder på tv:n nuförtiden.

/Anders

Återgå till Vintage-hifi