När råttorna dansar är mössen borta!

Diskussion om äldre men fortfarande intressant HIFI hålls här.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Andersh74

När råttorna dansar är mössen borta!

Inläggav Andersh74 » 2013-03-15 21:47

Bild

Ensam hemma med min dotter ikväll. Genast släpar jag fram allt möjligt från gömmorna och ställer mitt på vardagsrumsgolvet. Tar ett glas vin, ser kakelugnen spraka och klurar lite över hur jag till billigast möjliga penning ska uppnå nya akustiska njutningar! :)

Ikväll funderar jag på att vrida lite hit och dit på MP2ornas diskanter, men jag får se....inväntar kloka råd från en annan tråd.

/Anders
Det bästa är när allt går som befarat säger VD:n och ensamma ägaren till Västergård Snickeri.

Användarvisningsbild
GrosvenorAudio

Inläggav GrosvenorAudio » 2013-03-15 22:31

Själv gör jag ikväll en sån där för mig typisk grej... sånt där udda som ingen annan skulle komma på att bemöda sig o göra :lol:

...målar om skalet på en gammal Nokia E90 Communicator mobil.

Förresten dina högtalare matchar det kubiska mönstret i mattan :)
Har du fått mask? nej då bara munskydd

Användarvisningsbild
Andersh74

Inläggav Andersh74 » 2013-03-15 22:37

Vad blir det för färg? Falu rödfärg? :D Fast ni kanske inte har sådan färg i Mumintrollets rike?

Nu när de dammats av ordentligt och vulkats lite i ena gummikanten och står på plats tycker jag även att de passar in i det övriga rummet. De syns på något vis inte lika väl som 8071orna där de står gömda bakom soffan och intryckta bredvid mina hemmasnickrade bokhyllor. Om kameran bara får lite laddning så kanske det blir en bild på kompositionen.

Under tiden ska jag lyssna på Lucky Man av ELP som är mitt referensstycke musik att jämföra högtalare med. Det är ju en stereotung låt och de där rundstrålande sägs ju ha dålig stereobild. Jag får lyssna och känna.

Mvh, Anders
Det bästa är när allt går som befarat säger VD:n och ensamma ägaren till Västergård Snickeri.

Användarvisningsbild
GrosvenorAudio

Inläggav GrosvenorAudio » 2013-03-15 23:09

Håller mig till originalfärgen Brun Mocca metallic fast E90 fanns faktiskt att fås i röd färg på tiden det begav sig. En röd E90 var väl alla affärskvinnors givna favorit kan jag tänka mig.

...äh det där att jag är ett Mumnintroll skulle ju va en hemlighet :oops: :lol:
Har du fått mask? nej då bara munskydd

Användarvisningsbild
Andersh74

Inläggav Andersh74 » 2013-03-15 23:25

Jag gillar ju musik oxå och tycker att Benny Törnroos är en fena på att sjunga på muminmål. Men att det skulle finnas några Mumintroll här på faktiskt förnekar jag givetvis å det bestämdaste. Eller så kan jag varken förneka eller bekräfta att det är så som jag som fd politiker kanske borde säga.

Själv föll jag ner i den svarta teknikgropen alldeles nyligen och köpte en mobiltelefon. En smart sådan. De senaste 15 åren har jag enbart gått runt med ärvda och fådda telefoner. Hela mitt hem består av ärvt, fått, tidigare slängt eller köpt begagnat. Sån är jag.

/Anders
ps. När jag är pensionär kanske jag hittar ett par av Bremens ägg på loppis! ds

Användarvisningsbild
Andersh74

Inläggav Andersh74 » 2013-03-15 23:37

Så här ser det ut nu. Inväntar regeringen imorgon för ett estetiskt utlåtande.
Bild

Jag märkte att den högra drunknade bakom soffan när jag satte mig ner så jag pallade upp dom med Nordisk Familjebok från -52 (jag visste att jag skulle få nytta av dom då jag köpte dom på loppis för 15 år sedan). Den högra står på ett band högre stapel, det gick inte jämnt ut, hade behövt två till. :?

Tyvärr står dom sig inte riktigt, dessa i motvind kämpandes MP2or räddade ur en snödriva. I samma rum står ju referenshögtalarna 8071 och det blir lite Stålmannen - Kalle Anka syndrom när man byter mellan A och B högtalare på stärkaren. De blommiga Duxarna får inte vara med och leka alls just nu (trots allt beröm jag fått av min sambo för dom, fast det gäller ju förståss inte ljudet).

/Anders

Återgå till Vintage-hifi