Är i så bra skick så den ser så gott som ny ut,inte några repor i locket ens ..
Ja ock sen fick jag med mig ett par jättesmå luxorlådor också,dom står ock spelar så fint nu på bordet när jag tar lördagsölen

Moderator: Redaktörer

zapanasta skrev:Tycker också att det är obegripligt att dom slänger gamla apparater i sånt här fint skick,den här spar jag annars ångrar jag nog mig en vacker dag
MultiMan skrev:Min första butik där jag köpte NAD 3020+4020 när de kom ut (och senare en massa Luxman) hade faktiskt just den skivspelaren på hyllan därför att han tyckte den var väldigt prisvärd men ändå välbyggd. Han hade bl a sålt Linn innan de höjde priserna till stratosfären och inte var valuta för pengarna längre (som jag minns det iaf).
Minns att han visade Luxorn när vi diskuterade skivspelare. Detta måste varit runt 1980.
Killen konstruerade även riktigt bra färdiga högtalare och byggsatser. Han hade bl a en tvåvägs pelarhögtalare med toppen lutad 45grader där han använde en egendopad Peerless polypropylenbas som lät riktigt bra. Vill minnas han även sålde någon typ av speciella engelska element med aluminiumkon, möjligen att han var generalagent.
Själv byggde jag bl a en byggsats han sålde med 10" Seas-bas, Peerless mellan och diskant. Egenutvecklat filter med polypropylenkondesatorer bl a.
Duktig kille, BLN-ljud i Kristianstad.
zapanasta skrev:Tog en titt in i luxorlådorna,dom har knölat dit ett par dörrhögtalare för bil![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster