Pioneer CS-E530 högtalare

Diskussion om äldre men fortfarande intressant HIFI hålls här.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Rishna

Pioneer CS-E530 högtalare

Inläggav Rishna » 2013-07-08 14:42

Hittade till slut en fantastiskt fin Pioneer receiver SX-636 som får pryda sin plats i min nostalgihylla där mina barndomsminnen huserar. Köpte den i morse och fick med ett par ganska stabila högtalare från samma tid. Jag har aldrig tidigare sett dylika högtalare och undrar om det är någon här som vet vad det är fråga om.

Pioneer Model CS-E530

Shoot!

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2013-07-08 15:01

Vad kul att du äntligen hittade en!

Jag har inte så mycket erfarenhet av pioneers högtalare från den tiden, men det lilla jag har haft var inte så kul. Det skrivs ungefär detsamma på olika forum, det var inte det dom var bäst på.

Skall bli kul att höra vad du tycker om dom!
Head of Design - Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
Rishna

Inläggav Rishna » 2013-07-08 15:20

Hej Fjonk!

Jag har inte lyssnat på dem mer än hos honom jag köpte förstärkaren av. De lät riktigt hyggligt faktiskt. De är ganska stora och välbyggda med snyggt fanér och matchande fronter i brunt tyg. Jag har dock inte för avsikt att behålla dem då det räcker med högtalare som det är.

Receivern är härlig, snygg och välljudande. Älskar designen och alla lampor är hela. Skick som ny!

Det är en bra dag idag ;)!

Användarvisningsbild
leffe

Inläggav leffe » 2013-07-08 17:15

Minns de där som ett rätt seriöst försök från Pioneer - minns däremot inte hur de lät, på den tiden skulle man ju tycka att alla Japsburkar lät skit, oavsett hur de faktiskt lät.

Återgå till Vintage-hifi