phloam skrev:Andersh74 skrev:Därifrån går en sladd från hörlursutgången, 3,5mm, till auxingången på diverse receivrar och sedan den vanliga vägen så att säga till högtalarna. Jag misstänker att detta inte på något sätt är optimalt.
Jag undrar på vilka sätt detta inte skulle vara optimalt (inte retorisk fråga)?
Om det låter bra med ett par bra hörlurar ur dessa 3,5mm utgångar - vad säger att det med nödvändighet låter mycket sämre om de går in i Aux?
Impedanser hit o dit? Exakt vad?
Om du har en enkel telefondocka så kan du kringå hörlursutgång och få "line out" från telefonen f.ö. Jämför!
Jag vet faktiskt knappt vad en telefondocka är, men en sådan kanske jag skulle köpa någon gång. Tycker dock att telefoner är bland det tristaste verktyg att använda. Föredrar datorn pga användarvänligheten.
Jag vet egentligen inte vilken kvalité det är på signalen i 3,5mm utgången på datorn. Men kontakten glappar lite och jag har svårt att tro att den är bra på något sätt förutom att den är VÄLDIGT mycket bättre än dito på telefonen. Då jag gillar datorn i övrigt pga av att den startar blixtsnabbt och aldrig krånglar hoppas jag ljudkvalitén från Spotify kan förbättras en smula med en sån där usb-gismokvack.
/A