Akai GX 95

Diskussion om äldre men fortfarande intressant HIFI hålls här.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
rock59

Akai GX 95

Inläggav rock59 » 2013-10-12 01:44

:D 8) :lol:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Følger med 5 stk Maxell XL II band, demagnitiserer og AKAI brosjyrer + orginaleske + fjernkontroll. :D
Kjøpt og betalt for noen kvelder siden.

Denne kommer også :)

Bilder av Technics RS-BX727 som ble postet til meg for få dager siden 8)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Blir litt pusling utover høsten og vinteren.

Godt over 100 opptakskassetter hentet hos posten.

En prøvebestilling fra USA på 90 stk Sony metalband, og ca 29 kassetter fra Sverige.
Kom ikke unna MVA og tollbehandlingsgebyrer på noen av bestillingene.

Hvis jeg blir tilfreds med disse Sony metal C60 - så tror jeg at jeg kjøper noen 100 stk til, minst 400-500stk.
Skal også sondere terrenget for å få tilsendt Polaroid chrome og maxell normalband.
I så tilfelle bestiller jeg minst 1000 stk i første omgang - også for videresalg.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Sony metal XR C60 er Made in EU - så det er ingen Kina-kopier.

Användarvisningsbild
GrosvenorAudio

Inläggav GrosvenorAudio » 2013-10-12 10:42

Jag var seriöst på väg att köpa ett sånt deck Akai GX 95 måste ha varit sent åttiotal. Men det blev inget eftersom den lokala HiFi affären endast tog in decken mot köpbeställning. Minns att det var en kvinnlig expedit som sa att vi kan inte ha såna dyra deck stående i hyllan i affären då det är så liten efterfrågan.
Har du fått mask? nej då bara munskydd

Användarvisningsbild
rock59

Inläggav rock59 » 2013-10-12 12:34

http://www.vintagecassette.com/akai/gx_95

http://www.vintagecassette.com/akai/gx_95mkii

http://www.vintagecassette.com/technics/rs_bx727

Skulle kjøpe ett dyrt kassettdeck jeg også i 1988, men endte opp med ett rimeligere Technics kassettdeck til ca 3000,- kr

Men funker ennå, bra lyd også, har nylig kjøpt nye reimer som skal monteres etterhvert.

Användarvisningsbild
MiaM

Inläggav MiaM » 2013-10-19 20:33

Fanns verkligen AKAI att köpa i Sverige då?

Om jag inte minns helt galet så var det 1986 (plus/minus nåt år) som AKAI slutade säljas i Skandinavien. Det hände i stort sett samtidigt som Mitsubishi köpte upp AKAI, och det var väl kanske nån (dum?) tanke på att inte "konkurrera med sig själv" (som om nån som var ute efter ett kassettdäck verkligen skulle köpt Mitsubishi... 8O ). Jag trodde det tog längre tid än så innan AKAI dök upp i Sverige igen?

Användarvisningsbild
rock59

Inläggav rock59 » 2013-11-05 00:06

Har tatt opp noen kassetter, låter meget bra på alt fra Sony Metal band til TDK type D normalband.

Tar opp uten manuelle justeringer av bias og level, får lese litt mere da jeg ikke helt har fått med meg alt.

Uansett kassettype hører jeg ikke forskjell ved bruk av monitorknappen, låter likt enten jeg lytter til band eller kilde ( CD ).

Återgå till Vintage-hifi