Moderator: Redaktörer

AlNiCo skrev:Vanlig antennkabel, sån du kopplar till tv:n. Radiouttag finns där brevid tv-uttaget i väggen.
Komorok skrev:Jag har visserligen antennuttag bredvid TV- och bredbandshålen i väggen, men en vanlig antennkabel har ingen anslutning som passar i något av uttagen på apparaten. Det är en gängad grej liksomAlNiCo skrev:Vanlig antennkabel, sån du kopplar till tv:n. Radiouttag finns där brevid tv-uttaget i väggen..
Komorok skrev:Ja, en sådan kanske är vad jag behöver. Kan man köra med galvanisk avskiljarmojäng på en sådan? Jag fick brum när jag använde väggradion senast.
RogerGustavsson skrev:Den går även att ansluta antennkabeln till det andra uttaget vid 75 ohm, det med den lilla bygeln. Behövs inget kontaktdon, bara skala kabeln och pilla in ledaren upptill och skärmen under bygeln. Jordslingor råder väl inte semibalanserad kabel bot på? Skärmen är väl ansluten till apparatjord om den ska ha någon funktion att tala om? Galvanisk avskiljare på antennkabeln borde vara rätt.
RogerGustavsson skrev:Den går även att ansluta antennkabeln till det andra uttaget vid 75 ohm, det med den lilla bygeln. Behövs inget kontaktdon, bara skala kabeln och pilla in ledaren upptill och skärmen under bygeln. Jordslingor råder väl inte semibalanserad kabel bot på? Skärmen är väl ansluten till apparatjord om den ska ha någon funktion att tala om? Galvanisk avskiljare på antennkabeln borde vara rätt.
Användare som besöker denna kategori: margunlun och 21 gäster