Moderator: Redaktörer
AndreasArvidsson skrev:Annars kan du ju ge länkar till några av de dåliga låtarna så att vi andra kan få lyssna.
Bill50x skrev:AndreasArvidsson skrev:Annars kan du ju ge länkar till några av de dåliga låtarna så att vi andra kan få lyssna.
Bra idé! Tänk om det är din smak det är fel på?
Hahaha, sorry, kunde inte låta bli
/ B
AlNiCo skrev:Låter nästan som att du är på väg att sluta lyssna på musik och i stället lyssna på utrustning. Det är där musiken dör.
MultiMan skrev:... likaså Peter Gabriel So
2-ch skrev:MultiMan skrev:... likaså Peter Gabriel So
Häll med dig i de flesta omdömen där jag kände igen artist och låt.
Men just Peter Gabriel - So håller jag inte med om.
En fantastisk artist och låtskrivare. En av mina absoluta favoriter.
Men skivan So tycker jag låter platt rent ljudmässigt.
Det enkla faktumet har dock inte hindrat mig från att njuta ohämmat av den underbara musiken![]()
Kan det vara så att min CD är en mindre lyckad utgåva?
Köpte den direkt när den kom ut om det nu var -86 eller 87.
MultiMan skrev:Vet ej varför vi tycker olika, men så kan det väl vara ibland. Kan bero på anläggning till viss del såklart. Kan ju även vara att musiken från en av de bästa plattorna som någonsin gjorts hypnotiserat mig och jag förlorat omdömet.
2-ch skrev:MultiMan skrev:Vet ej varför vi tycker olika, men så kan det väl vara ibland. Kan bero på anläggning till viss del såklart. Kan ju även vara att musiken från en av de bästa plattorna som någonsin gjorts hypnotiserat mig och jag förlorat omdömet.
![]()
Ja man blir lätt lite omdömeslös inför ett musikgeni.
Jag menar inte att den är usel, bara att den inte hör till den tekniskt bättre halvan enligt mig.
Albumet Passion är betydligt bättre ur den synvinkeln. Men saknar den magi som So har.
MultiMan skrev:Av någon anledning har jag inte ens Passion, vafalls?
Vilken version är bäst?
2-ch skrev:Håller inte med. (inte det om spotify heller)
Sweet Dreams har ett sound som går åt det mörka hållet. Det tycker inte jag är detsamma som att den saknar luft/klarhet.
Låten and the beat goes on är en tidstypisk och dessutom trevlig discodänga. Men ljudkvalitet...![]()
Ska prova den ikväll så får jag se om det är mitt minne som har fel.

Användare som besöker denna kategori: lemmts och 13 gäster