Moderator: Redaktörer
Perfector skrev:Helt förtvivlad. Om någon har 2 st. fungerande KLH 11" basar från Little Baron med texten KLH stämplad på dammkåpan samt inte något eget intresse i dom så har jag 2 stycken60 liters lådor med full bestyckning som skulle må bra av att få nya basar. dom gamla spelades sönder av en klåpare med en 25 watts Pioneer och fulla tonkontroller varvid likspänningen vid klippning brände sönder ett par varv på talspolen. dom verkar vara som omöjliga att hitta ens på Ebay i usa.
PerStromgren skrev:Perfector skrev:Helt förtvivlad. Om någon har 2 st. fungerande KLH 11" basar från Little Baron med texten KLH stämplad på dammkåpan samt inte något eget intresse i dom så har jag 2 stycken60 liters lådor med full bestyckning som skulle må bra av att få nya basar. dom gamla spelades sönder av en klåpare med en 25 watts Pioneer och fulla tonkontroller varvid likspänningen vid klippning brände sönder ett par varv på talspolen. dom verkar vara som omöjliga att hitta ens på Ebay i usa.
Du måste vara litet försiktig med hur du utrycker dig bland ingenjörerna här... Likspänning brukar inte uppträda vid klippning.
Harryup skrev:KLH var ett systerföretag till Infinity. Kanske det går att hitta basar genom dom.
mvh/Harryup
Cicaro skrev:Går inte det, hör med Hifikit i stockholm om de kan ordna det. Vet att de byggde om ett par baselement åt en bekant där spolen brunnit till ett par CWhögtalare där elementen inte tillverkades. Nya spolar etc men i den gamla korgen så att det skulle stämma.
Perfector skrev:PerStromgren skrev:Perfector skrev:Helt förtvivlad. Om någon har 2 st. fungerande KLH 11" basar från Little Baron med texten KLH stämplad på dammkåpan samt inte något eget intresse i dom så har jag 2 stycken60 liters lådor med full bestyckning som skulle må bra av att få nya basar. dom gamla spelades sönder av en klåpare med en 25 watts Pioneer och fulla tonkontroller varvid likspänningen vid klippning brände sönder ett par varv på talspolen. dom verkar vara som omöjliga att hitta ens på Ebay i usa.
Du måste vara litet försiktig med hur du utrycker dig bland ingenjörerna här... Likspänning brukar inte uppträda vid klippning.
Jo, när stärkaren rusar efter ström så släpper den likspänning eftersom det är den drivande kraften av alla komponenter i en förstärkare.
Se'n kan du kalla det vad du vill, men klipper det gör den.
Dessutom är inte det den hjälp jag behöver, men tack i alla fall
IngOehman skrev:[uote="Perfector"]Helt förtvivlad. Om någon har 2 st. fungerande KLH 11" basar från Little Baron med texten KLH stämplad på dammkåpan samt inte något eget intresse i dom så har jag 2 stycken60 liters lådor med full bestyckning som skulle må bra av att få nya basar. dom gamla spelades sönder av en klåpare med en 25 watts Pioneer och fulla tonkontroller varvid likspänningen vid klippning brände sönder ett par varv på talspolen. dom verkar vara som omöjliga att hitta ens på Ebay i usa.
Fjonkalicious skrev:KLH basar skulle jag leta efter på E-bay. Finns mkt KLH i US&A. Sverige är det nog skralt med sådana element.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster