Som jag rapporterat innan, en Rotel RT-850L från 1989, nu är den på plats ovanför datorn och jag har meckat med antennen(dubbelskärmad koax med dubbla ferritkärne IF-filter som förlängning, så att jag kan ha antennen långt borta från störande datorer). Den låter skitbra rent ut sagt, möjligen den mest välljudande tuner jag hört, detta trots att jag haft en Technics ST-G7 en gång i tiden. Haken med Rotel-tunern är att den låter inget märkvärdigt om man har dålig mottagning, men med en bra signal gör den underverk, och efter mitt meckande med antenn har jag bra signal på alla stationer. Extremt nöjd, även med den simpla designen, men som syns på bilderna är det inget simpelt bygge på insidan utan en seriöst konstruerad tuner.
Förresten, varför vill jag ha en tuner? Tja, det är mest för att jag vill ha en komplett gammaldags stereostapel som matchar min gamla Technics vinylspelare. Retro äger

Lenco L78R/Denon DL-103R/Technics SH-305MC - Sony CDP-XB930/ST-S505ES - Yamaha RX-A2050 Aventage/NS-300