HifiKit och Ljudia känner jag ju till, och Elfa.
Vad finns det fler för ställen.
Där det kanske är lite billigare?
Moderator: Redaktörer
Skrivbordet skrev:HifiKit och Ljudia känner jag ju till, och Elfa.
Vad finns det fler för ställen.
Där det kanske är lite billigare?
AlNiCo skrev:Köp inget från hifi-handlare eller liknande, eftersom de bara försöker lura på dig massa överprisat tjafs. Köp i stället från en normal elektronikbutik, så får du industriell kvalitet, vilket är betydligt bättre än "audiofil"-båg från småtillverare utan nödvändig kompetens. Priserna blir då också betydligt mer realistiska.
Tarzan skrev:AlNiCo skrev:Köp inget från hifi-handlare eller liknande, eftersom de bara försöker lura på dig massa överprisat tjafs. Köp i stället från en normal elektronikbutik, så får du industriell kvalitet, vilket är betydligt bättre än "audiofil"-båg från småtillverare utan nödvändig kompetens. Priserna blir då också betydligt mer realistiska.
Vad finns det för elektronikbutiker med stort utbud på potentiella filterkomponenter? Elfa, som är den jag kommer på, är ju inte särskilt mycket billigare vad jag märkt.
Tarzan skrev:AlNiCo skrev:Köp inget från hifi-handlare eller liknande, eftersom de bara försöker lura på dig massa överprisat tjafs. Köp i stället från en normal elektronikbutik, så får du industriell kvalitet, vilket är betydligt bättre än "audiofil"-båg från småtillverare utan nödvändig kompetens. Priserna blir då också betydligt mer realistiska.
Vad finns det för elektronikbutiker med stort utbud på potentiella filterkomponenter? Elfa, som är den jag kommer på, är ju inte särskilt mycket billigare vad jag märkt.
Bill50x skrev:Tarzan skrev:AlNiCo skrev:Köp inget från hifi-handlare eller liknande, eftersom de bara försöker lura på dig massa överprisat tjafs. Köp i stället från en normal elektronikbutik, så får du industriell kvalitet, vilket är betydligt bättre än "audiofil"-båg från småtillverare utan nödvändig kompetens. Priserna blir då också betydligt mer realistiska.
Se mina länkar ovan. De tyska är billigare än såväl HiFi-kit som Elfa.
/ B
Tarzan skrev:Bill50x skrev:Tarzan skrev:Vad finns det för elektronikbutiker med stort utbud på potentiella filterkomponenter? Elfa, som är den jag kommer på, är ju inte särskilt mycket billigare vad jag märkt.
Se mina länkar ovan. De tyska är billigare än såväl HiFi-kit som Elfa.
/ B
Jo, jag visste att europe-audio var billigare och tack för tipset om lautsprechershop, men därför undrade jag vilka affärer AlNiCo tänkte på mer specifikt. Dina två exempel måste ju ses som hifi-handlare, eller?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster