Lite av en nybörjare på vintage hifi och har lurkat runt lite på forumet ett tag. Jag har samlat på ett vinylskivor ett tag och fick för ett tag sedan min farsas gamla skivspelare (har radio och bandspelare också). Har alltid gillat allt kring 80-tal och lyssnar mycket på t.ex. synthwave.
Den fungerar för tillfället men den har ett brummande ljud samt att reglagen inte fungerar så bra ibland. Jag hade tänkt lämna in den för renovering och har några frågor. Det enda jag har bytt på den här pickup cartridge.
1. Finns det något bra ställe i Göteborg eller i närheten för att lämna in den för renovering?
2. Vad bör man tänka på vid en renovering? Vad jag har läst hittills är byte av elektrolytkondensatorer bra och att fixa oxidationen vid reglagen. Kalibrering?
3. Den har en inbyggd förstärkare, men går det att koppla in en extern förstärkare till denna?
4. Hur står sig den här mot andra musiksystem? Är den något bra?
Just nu kör jag några mindre Dali Zensor 1 högtalare, men hade väl tänkt hitta något mer vintage som passar, har lite mer research att göra där bara
Det är en Hitachi SDT-2375, här är några bilder på den: