Det får väl många att bli lite sentimentala....
https://www.blocket.se/annons/stockholm ... r/94809616
Moderator: Redaktörer
RJohan skrev:Jag minns de halva telefonlurarna från något besök i skivaffär, kanske 1964. Men där fick man sitta i ett litet bås.
Bill50x skrev:RJohan skrev:Jag minns de halva telefonlurarna från något besök i skivaffär, kanske 1964. Men där fick man sitta i ett litet bås.
På Waidele i Göteborg var det små bås med hörlurar, för dem som ville lyssna på klassisk musik eller jazz. Vi popsnören var hänvisade till en liknande disk med telefonlurar...
/ B
peterh skrev:Många människor "nynnade med" utan att vara medvetna om det, ganska roligt att se.
Bill50x skrev:peterh skrev:Många människor "nynnade med" utan att vara medvetna om det, ganska roligt att se.
det är ganska många som gör så än idag. Ganska kul när någon sjunger med i sina hörlurar på tunnelbanan. Brukar oftast vara svårt att veta vilken låt hen lyssnar på
/ B
MacBruce skrev:Bill50x skrev:peterh skrev:Många människor "nynnade med" utan att vara medvetna om det, ganska roligt att se.
det är ganska många som gör så än idag. Ganska kul när någon sjunger med i sina hörlurar på tunnelbanan. Brukar oftast vara svårt att veta vilken låt hen lyssnar på
/ B
En av mina systerdöttrar brukade använda ett "ledigt" skrivbord i mitt dåvarande kontor för att "läsa läxor". Har egentligen ingen koll på vad hon sysslade med - men kostnaden för "utrikes samtal" brukade öka märkbart. På den tiden körde vi ju nämligen med nät-modem via vanligt, j*vla telefonabonnemang. I "det stora sammanhanget" hade hennes telefonkostnader inte någon större betydelse - firmans telefonnota brukade ändå landa runt 30.000 SEK per kvartal, då vi praktiskt taget ständigt var uppkopplade mot någon/några utrikiska kunder för övervakning eller uppdatering av programvara.
Ja, ursäkta den långa ingressen - det "roliga" var att jag vid upprepade tillfällen "kom på" systerdottern med att "head-banga" och/eller "fot-stampa" i takt med någon av våra aktiva "radskrivare".
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 54 gäster