Moderator: Redaktörer
tordnilsson skrev:Jag har haft mycket glädje av ett par Spectrum 108 under ett antal år, billig, rolig, väljudande & stryktålig. (Jag maxade ett STORT Yamaha-slutsteg på dem - högt som faan ! lät bra ändå ! Haha -som sagt stryktåliga.)
De lät riktigt bra med triodslutsteg åxå, kort sagt så skulle det nog behövas en efterföljare, tror att den skulle sälja bra än idag. /tord
FBK skrev:tordnilsson skrev:Jag har haft mycket glädje av ett par Spectrum 108 under ett antal år, billig, rolig, väljudande & stryktålig. (Jag maxade ett STORT Yamaha-slutsteg på dem - högt som faan ! lät bra ändå ! Haha -som sagt stryktåliga.)
De lät riktigt bra med triodslutsteg åxå, kort sagt så skulle det nog behövas en efterföljare, tror att den skulle sälja bra än idag. /tord
Kan bara instämma i hyllningskören. Jag lyssnade idag på ett par som var hela och fina och de lät verkligen bra och de har ju något som ytterst få har idag och det är en rejäl 10-tummare
FBK skrev:FBK skrev:tordnilsson skrev:Jag har haft mycket glädje av ett par Spectrum 108 under ett antal år, billig, rolig, väljudande & stryktålig. (Jag maxade ett STORT Yamaha-slutsteg på dem - högt som faan ! lät bra ändå ! Haha -som sagt stryktåliga.)
Kan bara instämma i hyllningskören. Jag lyssnade idag på ett par som var hela och fina och de lät verkligen bra och de har ju något som ytterst få har idag och det är en rejäl 10-tummare
Lyssningen på dessa har verkligen satt myror i skallen på mig.... Funderar på om jag inte ska köpa dem. De hade verkligen kvaliteter som jag uppskattar och som kostar ganska rejält idag och vem har sagt att man inte kan äga mer än ett par högtalare.
Imperial-Blomman skrev:Ja köpte tebax dom.
Dom lirar fint i mitt sovrum m en rör häck som Lodström byggt som ger ca12W per kanal.
Imperial-Blomman skrev:Har du skickat infrturen så du har möjlighet å få ett eget krypin?
FBK skrev:Imperial-Blomman skrev:Har du skickat infrturen så du har möjlighet å få ett eget krypin?
Svara ärligt, nej. Jag mår och har mått riktigt uselt så det har stått still. Men jag kommer försöka få till det då detta med Spectrum fick min kropp att le lite.Och kanske ge mig på ett DIY bygge av center.
Köpa färdig högtalare och byta diskant.... men det går väl inte..
![]()
![]()
![]()
![]()
Calleberg skrev:FBK skrev:Imperial-Blomman skrev:Har du skickat infrturen så du har möjlighet å få ett eget krypin?
Svara ärligt, nej. Jag mår och har mått riktigt uselt så det har stått still. Men jag kommer försöka få till det då detta med Spectrum fick min kropp att le lite.Och kanske ge mig på ett DIY bygge av center.
Köpa färdig högtalare och byta diskant.... men det går väl inte..
![]()
![]()
![]()
![]()
Nä det "går" inte.Har nog en FulSonab center som du kan få, eller den där högen Jamo 200 bioprylar. Då kan du prova att byta hejvilt för att bevisa att jag har fel
distad skrev:Imperial-Blomman skrev:Ja köpte tebax dom.
Dom lirar fint i mitt sovrum m en rör häck som Lodström byggt som ger ca12W per kanal.
Men de vantrivs visst hos dig. Vi får klena rör watt i oss, och vi vill ha "kraft" så vi får motionera baselementen lite på höga volymer.![]()
Så vi har bestämt oss för att flytta ut igen till en person som ger oss det vi vill ha, "bas"![]()
petersteindl skrev:Spectrum högtalarna hade en del positiva egenskaper. Underskattad högtalare.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 41 gäster