Den enda förstärkaren jag haft med blinkande lampor under uppstart hade en smutsig on/off-knapp, men det var en vridknopp. Den gick att lossa, öppna och göra rent och sen slutade blinkandet. Det betyder inte att du har samma problem dock för här är en tryckknapp ser det ut som för strömpåslag. Om du kan bygla 230V på ett säkert sätt förbi strömknappen så är det ett snabbt sätt att kolla om det är switchen (dra ur kontakten först!).
Enligt HIFI engine är TA-960 egentligen en Superscope R-1270. Det finns en service manual här:
https://elektrotanya.com/superscope_r-1 ... nload.htmlOm jag var du hade jag sett till att chassit är jordat med en krokodilklämma, och kolla så det inte är överslag mot chassit när du sätter på strömmen, om du inte har jordfelsbrytare.
För potentiometrar behöver en elektroniksprej med lite smörjmedel, och den som flest använder gissar jag är Deoxit Fader F5. För knappar och väljare kan man spreja vilken elektronikrengöring som helst från Clas O eller Biltema t.ex., och kanske spreja lite Deoxit F5 när det torkat för smörjeffekt.
I min erfaranhet är det nästan omöjligt att se om en kondenstor är dålig från utsidan. Om du hittar säkringar som går till "main amplifier" för höger och vänster kanal så kunde du plocka bort dem och se om blinkandet slutar (inte huvudsäkringen), men det är inte alla förstärkare som har sådana. Om det är en "finare" förstärkare så köper jag dyrare kondenstorer, men vilket märke som helst funkar. Men det är viktigt att använda samma eller bättre spänningsmärkning som originalen och om de ska sitta på slutsteget vill man kanske ha värmetåligare kondingar (105C).
Låter förstärkaren bra när den väl startat och slutat sprakblinka? Om du inte har testat så ska du inte koppla in högtalare innan du mätt spänningen till högtalarna på både höger och vänster. Spänningen ut till högtalare ska inte vara högre än kanske 100mV (helst 0V).
Jag har ett 25 eller 50W 8ohms effektmotstånd för att ladda ur kondingar, som även går att använda som last istället för högtalarna. Det finns de som menar att man bör ha ett större motstånd, men jag har inte haft några problem med 8ohm.