Spänn fast skivan mellan de filtade brickorna medelst vingmuttern.
Lås fast skruven i maskinen och kör. Ta det försiktigt.
Moderator: Redaktörer
Nagrania skrev:Man måste nog vara lite försiktig så att spåren inte far iväg.![]()
Grismannen skrev:Men ärligt talat så funkar den riktigt bra.
phloam skrev:Grismannen skrev:Men ärligt talat så funkar den riktigt bra.
Akta så vi inte får läsa: "Livsfarlig internet-pryl kapade huvudet av vinylälskare"...!! (apropå DVD 52x-tråden)
phon skrev:Kollade precis, vinylerna passar exakt på axeln till min lilla vinkelslip! Det borde torka mycket snabbare med 22.000 varv, eller hur? Är det något speciellt jag bör tänka på innan jag provar?
Zalve skrev:Jag skulle sätta en mutter under den nedersta brickan, en bit ner,,,,
För att slippa snurra vingmuttern 80 varv,,, dessutom får du nåt att hålla i ,
Vee-Eight skrev:Det är ju inte så lyckat att torka på så vis.. meningen är väl att smutsen skall lämna skivan, inte att rita radiella streck medelst centrifugalkraft?
Kranzberg skrev:Nu börjar jag bli undrande...
Trodde hela grejen var ett skämt. Då vinkelslipen och 22 t varv kom in i bilden började jag bli riktigt säker.
phon skrev:Du har rätt! Kollade slipen, den gör bara 9000 varv, så jag funderar om man kan förbehandla vinylen med stålborsten först?
Givetvis borstar jag längs spåren så ståltrådarna kommer ner ordentligt i spåren. Stål är ju mycket mjukare än diamant som p-upnålen är gjord av, så det måste ju vara ofarligt?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster