Moderator: Redaktörer

sanoj66 skrev:Hur postar man bilder här?
OlA-68 skrev:vad hade den dåren rökt som sålde dessa pjäser till detta fyndpris eller hade julen varit dyr för honom...
tjenix Amit ola här jag kan tänka mig att lätta din börda och köpa loss 208::an OK...?
hu e det i hammenhög annars nu då på vintern ?kallt eller hör av dig
Ola
mapem skrev:Den där Radiolan minns jag. Var vanligare i AGA-skepnad dock tror jag. En av de första stereoförstärkare som tillverkades i Sverige.

zapanasta skrev:hej,köpt 2 par luxor transmissionline den senaste månaden för sammanlagt 150 kr,det första paret jag tog hem var i skapligt skick,mellanregistren ock diskanterna hela,hittade ett par begagnade basar av hyfsad kvalite ock böt ut kondensatorerna i dom,blev alldeles förbluffad över vad bra dom lät,sen sprang jag på ett par till i skick som nya nästan,t,o,m mellanregistren ock diskanterna ser nästan oanvända ut,en liten flisa av faneren borta på ena lådan bara.dessa kommer jag att renovera med peerless basar ock kondensatorer av bättre sort ock använda själv.mvh.
hej.pratade med hifikit om detta men dom påstår att ersättningsbasen peerless är bättre,beträffande filtren så byter jag ut kondensatorerna som har värderna 4 uf,6 uf ock 12 uf mot sådana med samma värden fast av bättre kvalitet,i dom lådorna jag använder nu gjorde jag det ock det blev hörbar skillnad,lite udda värden på kondensatorerna så jag fick lov att paralellkoppla 2 för att få värdet 6uf ock samma sak för att få 12uf.mvh.JB skrev:zapanasta skrev:hej,köpt 2 par luxor transmissionline den senaste månaden för sammanlagt 150 kr,det första paret jag tog hem var i skapligt skick,mellanregistren ock diskanterna hela,hittade ett par begagnade basar av hyfsad kvalite ock böt ut kondensatorerna i dom,blev alldeles förbluffad över vad bra dom lät,sen sprang jag på ett par till i skick som nya nästan,t,o,m mellanregistren ock diskanterna ser nästan oanvända ut,en liten flisa av faneren borta på ena lådan bara.dessa kommer jag att renovera med peerless basar ock kondensatorer av bättre sort ock använda själv.mvh.
Varför inte bara köpa ny upphängning på orginalbasarna? Borde väl bli bäst ljud så.. såvida du inte tänker bygga nya filter?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster