luxor transmissionline

Diskussion om äldre men fortfarande intressant HIFI hålls här.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
zapanasta

luxor transmissionline

Inläggav zapanasta » 2006-10-12 17:26

hej,hur tror ni att ett par renoverade luxor transmissionline står sig i dagens läge?

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don

Inläggav avr7000 » 2006-10-12 17:47

Renoverade basar, orginal mellan och diskant element, orginal filter???

Basen JA... de låter riktigt trevligt i basen!
Mellan register och diskant NEJ... Dessa element och framförallt filtret är väl inte up to date...

Mvh

/Stefan
Hjälpte Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
zapanasta

Inläggav zapanasta » 2006-10-12 18:26

avr7000 skrev:Renoverade basar, orginal mellan och diskant element, orginal filter???

Basen JA... de låter riktigt trevligt i basen!
Mellan register och diskant NEJ... Dessa element och framförallt filtret är väl inte up to date...

Mvh

/Stefan
hej,renoverat filtren på mina med bättre komponenter,blev ett bra lyft för ljudet, renare mellanreg ock diskanten fick ett skimmer på toppen som inte fanns innan.jag upplever dessa högtalare som mjuka ock fina i karaktären ock lättlyssnade.hade ett par cerwin vega al-750 innan som inte alls lät dumt i ljudkvalite för att vara cerwin.men dessa är klart bättre.mvh.
Senast redigerad av zapanasta 2006-10-13 00:54, redigerad totalt 1 gång.

Kranzberg

Inläggav Kranzberg » 2006-10-12 20:33

Jag har tills nu haft ett par, men sålt dem.
En erfarenhet jag gjorde var att återgivningen blir klarare om man kopplar bort nivåkontrollerna. De består av vanliga billiga omkopplare och vanliga effektmotstånd.

Användarvisningsbild
zapanasta

Inläggav zapanasta » 2006-10-24 00:04

hej,köpt kanter av en trevlig en på forumet här så nu har jag satt i gång ett par till såna här lådor(dom skall givetvis få renoverade filter också)ville testa basarna ock dom funkade perfekt,,det jag vill ha sagt med detta inlägg är att vilken skillnad filter komponenter gör för en högtalare,har som sagt ett par såna här innan med renoverade filter i,,kopplade upp dom mot varann ock skiftade mellan paren med omkopplaren på förstärkaren,,det i filtren orenoverade paren låter instängt,kopplar man sen över till det andra paret med renoverade filter komponenter av någorlunda kvalite kommer ljudet ut i rummet på ett helt annat sätt ock låter bra mycket renare.vem som helst skulle höra skillnaden,,,även en person som inte är det minsta intresserad av stereoprylar.

Återgå till Vintage-hifi