av Lust » 2006-11-12 02:33
He he...
Kopplade den till ett slutsteg och döm om min förvåning när det lät hur rent som helst.
Men men.. Bas och diskant-kontrollerna fungerade inte (vilket de gjorde i hörlursförstärkaren) däremot "Low boost", balans och volym. (balansen fungerade väldigt dåligt vid lyssning genom hörlurar).
Kul tänkte jag, funkar lite som en flat pre-amp. Det skulle man nästan kunna ha den som tack vare de sköna kontrollerna, men den är nog lite stor och otymplig för det.
Men sedan blev det ännu roligare. Jag lyckades komma åt Powerknappen så att den slogs av, men inte tystnade musiken inte.
Nej, den bara fortsatte som om inget hänt.
Kollade med reglagen. Jo, volym, balans och low boost fungerade fortfarande. Då blev jag ju tvungen att dra ut nätsladden också...
Det lät fortsatt lika klart och samma reglage fungerade än.
Så det är nog en hel del som gått fel i den här förstärkaren, men jag hade ingen aning att försteget till stor del var passivt i den.
Vem vet - den kanske går att sälja av som ett stort, passivt och puristiskt försteg på knappa 20 kg...
Med lite tur kanske även RIAA-steget funkar, men det är nog at hoppas på lite för mycket...