Min DiAna låter inte så mycket längre...

Diskussion om äldre men fortfarande intressant HIFI hålls här.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
n3mmr

Min DiAna låter inte så mycket längre...

Inläggav n3mmr » 2006-11-15 13:50

Om man drar på extremt mycket på SC9-an efter så hör man det avkodade ljudet svagt svagt bakom en massa brus. Det låter OK, så det verkar som utgångsdelen pajat, men D/A-delen är OK.

Utgångsdelen i en DiAna är lite speciell, om man säger så. En Current Conveyor (plus en LT1097 som DCservo till den) tar signalen från PCM63 och ger den till en buffert.

Current Conveyors: Görs såna längre??? Phototronic PA630 heter den som sitter i. Finns ekvivalenter?? Vem säljer såna??
Om du inte förstår vad författaren skriver kan det vara så att du behöver bli bättre på att läsa.
Självbevarelsedriften säger mig att jag bör uttrycka mig försiktigare på ett sånt här forum.

Användarvisningsbild
n3mmr

Re: Min DiAna låter inte så mycket längre...

Inläggav n3mmr » 2006-11-18 20:15

n3mmr skrev:Om man drar på extremt mycket på SC9-an efter så hör man det avkodade ljudet svagt svagt bakom en massa brus. Det låter OK, så det verkar som utgångsdelen pajat, men D/A-delen är OK.

Utgångsdelen i en DiAna är lite speciell, om man säger så. En Current Conveyor (plus en LT1097 som DCservo till den) tar signalen från PCM63 och ger den till en buffert.

Current Conveyors: Görs såna längre??? Phototronic PA630 heter den som sitter i. Finns ekvivalenter?? Vem säljer såna??

Nu funkar det igen. Det var 2 ellytar som läckt. Nu är alla 6 bytta.
Om du inte förstår vad författaren skriver kan det vara så att du behöver bli bättre på att läsa.
Självbevarelsedriften säger mig att jag bör uttrycka mig försiktigare på ett sånt här forum.

Återgå till Vintage-hifi