Moderator: Redaktörer
hej,ja jag är helnöjd med dessa fortfarande,tillsammans med dom passiva basmodulerna jag byggt så låter det grymt bra utifrån vad jag har haft i alla fall,funkar även utan passiva basar såklart men jag är en hopplös bastok som gillar att spela så det fladdrar i byxbenen ibland.mvh.Lust skrev:Fortfarande lika nöjd?
Blir lite sugen på dom bara för att lyssna själv, men det är lite trångt här hemma... har redan börjat "lagra" en del högtalare på vinden...
hej ,tror inte du blir besviken på ljudet i dom,dom låter öppet ock rent ock tål bra mycket innan dom börjar krokna, sen är det ju en ovanlig högtalare verkar det som.mvh.Lust skrev:OK, då gör jag så här...
Jag mejlar och säger att jag köper dom så får vi se om de finns kvar...
Är det ingen före så kanske jag har några kanter att byta igen...
hej,ja jag bytte kondningar i dom,sitter en 3,9uf ock en 22uf i varje filter om jag inte minns fel.dom är inte så stora egentligen,trodde också att dom skulle va som kylskåp men dom är så pass smala (34cm)så dom är relativt lättplaserade.mvh.Lust skrev:Tvivlar på att ingen annan har hunnit före. Inget svar än så länge...
Får jag dom så lär jag återkomma och fråga om lite renoveringstips. Bytte du kondingar i filtret på dessa med? De verkar stora som kylskåp...
trevligt .ska bli kul att höra vad du tycker om dom när dom är klara som har lite andra högtalare av hög kvalite att jämföra dem emot .mvh.Lust skrev:Han ringde nyss och jag ska åka och hämta dom nu. Så nu verkar jag bli Luxorägare jag med...
Bara att värma upp renoveringstipsen...
hej.jag kantade om mina,hoppas dom inte pajat dina basar,korkat om dom spelat med dom utan kanter.Hur var skicket annars då?mvh.Lust skrev:Får se om jag ska kanta om eller köpa nya basar... Hur var det du hade gjort?
De kändes inte helt lättrörliga, men de är säkert OK när man lägger dom ner. Varför fortsätter man att spela när det inte finns tillstymmelse till kanter kvar...?
Lust skrev:Får se om jag ska kanta om eller köpa nya basar... Hur var det du hade gjort?
De kändes inte helt lättrörliga, men de är säkert OK när man lägger dom ner. Varför fortsätter man att spela när det inte finns tillstymmelse till kanter kvar...?
tvett skrev:Lust skrev:Får se om jag ska kanta om eller köpa nya basar... Hur var det du hade gjort?
Du får starta en ny tråd i Vintage eller DIY med omkantningen
Lust skrev:Nja, jag har gjort en omkantningstråd en gång redan och det räcker...
Här är den om du är intresserad: http://www.minhembio.com/Lust/86216/
ok,det jag gjort åt mina är byte av kanter,bytt kondensatorerna ock bytt fronttyget.Tog även bort ett motstånd på vardera filtrer ock lödde dit en tråd i stället,tyckte diskanterna lät lite för lite, så det var helt enkelt dämpningen jag tog bort,ca 2-3 db handlade det om skulle jag tro.(en smaksak förstås,likaså med träfärgad eller svart låda)blir kul att höra vad du tycker om dom när dom är klara.Lycka till.Mvh.Lust skrev:Skicket verkar helt OK. Lite tyg som måste fästas på den ena och kanske bytas helt på den andra - var lite solblekt på ena sidan. Fast de är ju inte lika snygga som dina när de är svarta.
Han spelade lite för mig och resten av elementen verkar OK.
Har bara burit in dom och ställt dom i källaren. Blir till att få hem kanter innan jag tar fram dom och tittar lite närmre på dom. fast man vet aldrig vad man får för påfund på kvällarna. Ska kolla upp vad jag har för 10"-element på hyllan och kanske tjuvprovar lite...
tvett skrev:Lust skrev:Nja, jag har gjort en omkantningstråd en gång redan och det räcker...
Här är den om du är intresserad: http://www.minhembio.com/Lust/86216/
Tänker du lägga ut bilder på högtalarna där? Annars räcker det inte
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster