Hittade en liten fin Marantz 2015 på loppis för en 50-lapp. Måste vara den minsta modellen av sjuttiotalsserien. Små yttermått, den genuina Marantzdesignen och märkligt tung.
Nu skall det skrytas på Faktiskt tänkte jag. Juste ljud med CD inkopplad, kompetent liten grej tänkte men blev ganska besviken när jag kopplade över till tuner, "slutskrutet" innan man börjat med andra ord.
Symptomen är följande:
Det brusar, ganska svagt i relation till volymen, och man hittar inte någon kanal.
Har tvättat men elektronikrengöring lite planlöst här och där utan större framgång.
Vid ett tillfälle fick jag in SR på FM-bandet, P2 tror jag och hoppet började glöda lite men näsat gång jag satte igång stärkaren var det likadant igen.
knackar man lite lätt på kondingarna (4 st blå och lite större) hörs det tydligt i högtalarna.
Det har kommit fukt på tunerkortet, det var därför jag försökte tvätta lite med elektronikrengöring.
Har någon några tips på
1. Egna åtgärder, vilket är trevligast. I vilken ände börjar man klokast att felsöka?
2. Ställe i Skåne med någon som är bra på att laga till rimliga pengar? Det är ju ingen sport egentligen men ingångsbudgeten ligger ju på rimliga pengar och den är ju lite kul.