hejsan,första inlägget då. Gillar gamla 70-tals apparater, måste ju fråga om min gamla receiver Luxman 1500 som troligtvis är från -77 -78? Bar upp denna pjäs från källaren efter 10år när jag hittade detta forum,bar också upp mina "små nätta" beovox 5000 högtalare som troligen är från -68 -69 . Jävlar i min lilla låda vad det lät bra mycket bättre om denna kombo än min nya anläggning som visserligen har fjärr och i mindre format och direkt tjänar som film-anläggning.Jo visst var det ett jäkla sprak om rattar å spakar ,men en rengjöring å motionering sen lät det bra! Blev nöjd och får lust att åka hem till mor/far och hämta hela samlingen av gamla förstärkare man har samlat på sig under åren då man var yngre:)
Ville väl inget spec. med denna tråd ig. mer än att säga att det är kul med nostalgi... Finns det någor värde i såna här saker ? kanske bara för mej antar jag..?
har bilder på grejerna men får inte posta antar jag + att intresset kanske är svalt...? högtalarnas bakstycke är byggt i 33mm spån,det var bättre förr:)
mvh