Moderator: Redaktörer
peo skrev:Fick för mej att börja spela vinylskivor igen efter att ett besök på second hand.Fick med mej en dual 1218 som såg väldigt fin ut för 50kr.Nu efter provlyssning har jag samma problem som någon i tidigare tråd med s-ljud och en tendens till dist på ena kanalen, tog bort mojängen med nålen....heter det ortofon?? och skulle putsa rent med sprit på misstänkta minikablar och anliggningsytor,då jag hade sönder den:( det sitter ett litet vred som det står s och m på ,axeln gick av .Lyckades även fumla bort någon minifjäder typ tryckfjäder,ej dom två dragande. Ska man skicka skräpet nu eller finns det delar att få ihop den till en billig penning? Eller ska man besöka en till sec.hand butik?
peo skrev:haha..ja jag förstår att jag framstår som en klåpareDu har rätt angående fjäderns placering....får finkamma golvet i hobbyrummet.
Den var nog inte för stenkakor då den lät bra ibland , sen distade det. Det är inte så att man kan komma över ett relativt billigt komplett pickuphus från någon affär? tips någon? synd att slänga den eftersom den verkade fungera så bra ..ibland. Men det är väl knappast värt besväret , troligen bättre att fynda nytt objekt då. Tack för svaret iaf.
mvh
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 11 gäster