Hej!
Nu har jag fått ihop skivspelaren jag bett om hjälp med tidigare (http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=21192).
Till skivpselaren har jag skaffat en tonarm, en Audio Technica AT1100. När jag nu satt ihop allt och lånat pickuppen från andra skivspelaren så brusar, eller snarrare surrar och brummar det. Det verkar vara störningar som fångas upp då det är så även med kontakten till motorn urdagen. När jag rör vid tonarmen, skivtallriken eller annan metalldel av spelaren så tystnar brummet. Verkar alltså vara en typisk jordgrej, men var ska det jordas?
Det andra problemet är att det inte verkar gå någon signal alls från pickuppen till RIAAt, jag får inte det minsta lilla urskiljbara musiken ens lågt bakom oljudet jag nämnt tidigare.
Är det någon här som känner igen de här problemen och har någon smidig lösning på dem så skulle jag vara hjärtligt tacksam! Nu åker jag på skidsemester till Chamonix, men om jag har tur kanske jag kan åtgärda det här när jag kommer hem om en dryg vecka! :)
Ha det gott och tack på förhand om nån känner sig manad!