Hittade ett par sådana i ***-rummet, jag tycker de låter helt otroligt... Inbillar jag mig för att boosta mitt fynds betydelse?
Moderator: Redaktörer
PekkaJohansson skrev:En lista över fynd skulle snabbt motverka sitt eget syfte, eftersom den skulle bidra till att andrahandsvärdet ökar på de prylar som efterfrågas mest. Den som är ute efter att fynda får snällt sitta på sin kammare, läsa på och sedan obemärkt gå ut och handla.
För att lära sig mer om historisk hifi kan man till exempel följa Internet-diskussioner, läsa köpes/säljes-annonser och att läsa artiklar om historisk hifi. Finns hur mycket som helst om du går till åtminstone de större städernas bibliotek.
Med vänlig hälsning
Pekka Johansson
Renobo skrev:Antar att ni har rätt angående rekomendationer. Plötsligt skulle vissa saker hypas upp till himlen medan andra sågas oförtjänt. Det får väl räcka som det är med lite tipps här och där. Man får väl lägga saker på minnet.
Falkis skrev:Kjell, tycker du inte att det är lite "mysigare" att få "ana" sig till godbitar, gå på intuition och känsla, samt läsa lite här och där och lägga ihop ett och annat?![]()
Mvh Falkis
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster