Den pickup jag skulle vilja ersätta originalet är också en B&O-pickup SuperOm40 (om nu benämningen är rätt?). Det är alltstå en MM-pickup istället för en MC-pickup. Min undran är alltså om infästningen skulle passa i tangentialarmen.
BeO har helt egna pickupinfästningar och armarna tror jag dessutom är konstruerade för en viss fjädringsmjukhet i nålinfästningen. Detta för att den motordrivna armen ska fungera som tänkt. Att modifiera en BeOgram för andra pickuper innebär mycket arbete.
Tack än en gång MP och tack även RogerGustavsson för era svar!
Där ser man hur virrigt och konstigt med allsköns sammanblandning av "päron och äpplen" det blir när det krävs snabb handling och den eventuella affären brådskar. Jag tror jag hunnit ikapp mig själv och ser lite mer sansat på den eventuella affären nu efter era inlägg i tråden.
van den Hul kanske kan kanske fixa ny nål? Har sett att några danskar försökte bygga om en Beogram med tangentialarm, vet inte hur det gick. Servostyrda armar följdes av flera utan drivning och de har blivit kvar. Tre av dem är svenska...