Jag är helt nybörjare på vinyl, men är ändå väldigt intresserad utav detta format. Så därför vill jag nu börja lyssna på vinyl för lite omväxlings skull.
Slängde ut en köpes annons på blocket och fick napp rätt snabbt, fick tag i dessa prylar för 200:-
# Pioneer PL-12D Skivspelare
# Pioneer SX-434
# Lenco B52R
Tänkte om någon hade någon koll på dessa grejjer? Räcker till mig som är nybörjare iallafall, men man är ju nyfiken på vad det är för saker man fått tag i.
Fast egentliga anledningen till att jag skapar denna tråd är att jag måste byta rem, då denna var utsliten sa säljaren. Jag är som sagt helt novis på vinyl och förstår istortsätt ingenting. Så jag skulle behöva få hjälp med hur remmen ska sitta, för jag får inte till det.
Såhär har jag tänkt att det ska vara, men det saknas altså isåfall en del som ska vara där, sitter endast toppen av en skruv kvar. :-/
Någon som har en aning?
Sen har jag lite random frågor med som jag inte fått svar på, är väl sånt som egentligen är glasklart men jag är som sagt nybörjare så jag frågar er experter.
#Passar alla pickuper/nålar till alla tonarmar?
#Det här med nåltryck är väl olika till alla pickuper förstår jag, men om man inte vet vad de ska vara. Vad är då ett "medelvärde" som fungerar OK ?
Jag kommer säkert hitta på fler dumma frågor men tills dess, ha en bra kväll!
EDIT: Hette visst Pioneer 12D och inte Pioneer 120