Moderator: Redaktörer

lennartj skrev:Nu har jag hittat butiken jag tänkte på.
Bangatan 32 är rätt.
lennartj skrev:Det var nog så att Ljudets vanliga butik med skyltfönster var på Bangatan 36, men jag är säker på att det stora demorummet med High End låg på andra sidan Bangatan med ingång på hörnet i en lokal med vanliga fönster mot någon gård åt söder. Den lokalen hade inga skyltfönster och var nog insynsskyddad för att minska inbrottsrisken. Det var där jag hängde mest...
lennartj skrev:Jag rekommenderar ett besök på Bangatan 32 (tror jag det är, eller max ett par nummer därifrån). Där finns mycket mer hemelektronik än hos Helmer, av blandat slag i travar från golv till tak, så man knappt kommer fram. Det är någon invandrare som har stället. Han verkar laga en del själv.
rolfzetterberg skrev:
positivhalaren skrev:lennartj skrev:Jag rekommenderar ett besök på Bangatan 32 (tror jag det är, eller max ett par nummer därifrån). Där finns mycket mer hemelektronik än hos Helmer, av blandat slag i travar från golv till tak, så man knappt kommer fram. Det är någon invandrare som har stället. Han verkar laga en del själv.
Sådär. Jag var förbi helmer i måndags, och måste säga att om den affären har mer gammal hifi, i större travar än helmer, ja då måste det vara nåt i hästväg:)
Tyvärr medgav tidspress och annat inte mer än ett snabbt besök hos helmer och sedan vidare till annat, hann inte bangatan, men kommer dra dit nu på lördag istället.
lennartj skrev: Då var butiken helt fylld av travar med minst 10 apparater staplade direkt på varann i staplar så tätt att man knappt kunde komma fram till dem. Jag undrar om vissa plastiga apparater som hamnat i botten av en stapel tål tyngden?
När jag flyttade kopplade jag temporärt upp de nödvändigaste audio och videoprylarna staplade på varandra. Videobandspelaren med plasthölje råkade hamna underst.
När jag skulle spela en video var färgerna alldeles konstiga, men när jag lyfte på apparatstapeln ovanpå blev färgerna korrekta
Laila skrev:lennartj skrev: Då var butiken helt fylld av travar med minst 10 apparater staplade direkt på varann i staplar så tätt att man knappt kunde komma fram till dem. Jag undrar om vissa plastiga apparater som hamnat i botten av en stapel tål tyngden?
När jag flyttade kopplade jag temporärt upp de nödvändigaste audio och videoprylarna staplade på varandra. Videobandspelaren med plasthölje råkade hamna underst.
När jag skulle spela en video var färgerna alldeles konstiga, men när jag lyfte på apparatstapeln ovanpå blev färgerna korrekta
Kan ju även berott på annat än tyngden...?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster