Anledningarna kan ju vara många, man har kvar en stereo sedan länge tillbaka, arv, slump, utseendet, ljudmässiga kvalitéer och säkert en miljon ytterliggare.
Själv började det med en förälskelse i Quads 34,44,405 och FM4 serie. Tyckte de var oerhört stiliga. Och tillslut bytte jag ut min moderna förstärkare mot en uppsättning Quad komponenter.
Men egentligen börjar historien kanske ännu tidigare med min första förstärkare som var en Rotel RA-413 en 70 tals modell på 25 watt. Men att den naturligtvis var gammal och mossig förstod man ju snabbt.
Uppgraderade till en modernare Cambridge förstärkare och därefter en Rega. Men så här ett par år efter kan jag fundera över om det verkligen var så mycket rent ljudmässig uppgradering.
Hur som helst, när man väl satt med Quad kombon hamnade man på suspekta sidor på internet efter lite sökning och man insåg vad mycket vackert som byggdes förr. Detta i kombination med en begränsad budget gör att jag står där jag är idag. Att det sedan spelar röven av mycket av utbudet man hittar i affärerna m.m. det är skitkul.
Hoppas att någon tycker trådstarten var lite kul och att det inte finns någon aktiv liknande.
MvH Carl