Radioreparatör i Göteborg med omnejd?

Diskussion om äldre men fortfarande intressant HIFI hålls här.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
423axel

Radioreparatör i Göteborg med omnejd?

Inläggav 423axel » 2009-12-03 21:20

Hallå hallå!
Jag har en Marantz 4400 från -75, en alldeles underbar pjäs som tyvärr numera är tyst.

Gissar på att någon eller några kondensatorer behöver bytas då den spökat en längre tid för att slutligen ge upp helt.

Den behöver även en rejäl genomgång med regöring/ta bort oxid och smörjnng. Har även hört att vissa komponenter åldras och därför bör bytas, om än i förebyggande syfte. Jag vill att den skall bli i toppskick för att kunna sprida sitt välljud i många år framöver!

Det jag söker är en duktig radioreparatör av den gamla skolan, ett släkte som numera verkar vara i det närmaste utdött.

Finns det någon firma eller privatperson som kan rekommenderas?
Vad brukar en sådan här operation kosta?

Användarvisningsbild
positivhalaren

Re: Radioreparatör i Göteborg med omnejd?

Inläggav positivhalaren » 2009-12-03 21:27

423axel skrev:Hallå hallå!
Jag har en Marantz 4400 från -75, en alldeles underbar pjäs som tyvärr numera är tyst.

Gissar på att någon eller några kondensatorer behöver bytas då den spökat en längre tid för att slutligen ge upp helt.

Den behöver även en rejäl genomgång med regöring/ta bort oxid och smörjnng. Har även hört att vissa komponenter åldras och därför bör bytas, om än i förebyggande syfte. Jag vill att den skall bli i toppskick för att kunna sprida sitt välljud i många år framöver!

Det jag söker är en duktig radioreparatör av den gamla skolan, ett släkte som numera verkar vara i det närmaste utdött.

Finns det någon firma eller privatperson som kan rekommenderas?
Vad brukar en sådan här operation kosta?

Hej Axel,

Den här tråden innehåller två butiker i Gbg som reparerar. Jag har varit i båda och dom verkar seriösa. Du kan börja med dom.
Transparanta åsikter. Varsamt restaurerade helt enligt Carlsson planet.

Användarvisningsbild
423axel

Inläggav 423axel » 2009-12-04 10:16

Tack för snabbt svar!

Slår en pling dit och kollar!

Användarvisningsbild
423axel

Inläggav 423axel » 2009-12-06 13:26

Var hos R.A video & tv i fredags. En mycket trevlig man som verkade seriös och kunnig och hade travar av gamla apparater ståendes överallt...
Jag tror inte att jag kommer bli besviken.
Där lämnas den in så fort ekonomin tillåter!

Återgå till Vintage-hifi