Takk for opprettingen av bildene.Det gikk visst litt raskt i svingene,og jeg glemte å rette dem i photobucket først
TD 20 A SE var den beste de noengang laget.Men den hadde absolutt sine svakheter på den rent mekaniske siden.Lydmessig kan de derimot hamle opp med hva som helst.
Motoren i TD 20 A går hele tiden så lenge maskinen er på.Dette var vel for å få en kjapp start,men akkurat det var en teori som ikke helt slo til,for den er litt treg i oppstarten-egentlig...- Den konstant gående motoren førte til at slitasjen ble for stor for de som brukte disse semi-proffesjonellt;småstudioer ol.(bla har Svenske Opus3 benyttet denne noen ganger.)
Til hjemmebruk derimot,var/er den likevel noe av det beste lydmessig du kan bruke.Den har en uovertruffen dynamikk,og selv hevder jeg ,helt subjektivt naturligvis,at opptak fra CD over til denne maskinen,er den beste "DAC" du kan bruke
Grunnen til at jeg vil rangere denne høyere enn konkurrentene er den helt fraværende fargingen av opptaket som de langt fleste spolebåndspillere gjør.Den er helt kildetro,men den "analogiserer" selvfølgelig litt ved opptak fra digitalt,som de alle gjør,men det er jo i grunnen litt av vitsen.
Ved opptak fra LP,er det ikke mulig å høre forskjell!
Kult-hi-fi!:
I grunnen tror jeg kanskje at Tandberg generellt er litt "kult" i Sverige.
De var egentlig aldri særlig store i vårt kjære naboland.Dere hadde nok for mange gode produsenter selv på den tiden!
Mvh Rune