Moderator: Redaktörer
Falkis skrev:Maccis skrev:Sådan häringa el-cliiner, inte är den elektriskt ledande?
Måste inte vänta på att den torkat?
Skall testa det.
Skall även kolla säkringar.
Du får absolut inte pröva direkt, du måste vänta en stund efter du har sprejat!
Maccis skrev:AlNiCo skrev:Snabb fråga, är Skantic precis samma sak som Luxor, och om det är så, har de samma modellnamn på sakerna?
Tror det, inte säker.
Rätt män att fråga är väl Rolf Z eller Kjelle K (tror jag).
AlNiCo skrev:Ah, jag såg en Harmoni på loppis i dag. Tror den hette något med 17 och/eller någon bokstav i modellnamnet, nu blev det helt blankt. Hmmm. Hoppades på en Dirigent 7100 eller så.
Kjell_Kranzberg skrev:AlNiCo skrev:Ah, jag såg en Harmoni på loppis i dag. Tror den hette något med 17 och/eller någon bokstav i modellnamnet, nu blev det helt blankt. Hmmm. Hoppades på en Dirigent 7100 eller så.
Skantic Harmoni 17 F: ren receiver
Skantic Harmoni 17 S: med inbyggd vinylspelare (= Luxor Dirigent 3000)
2 x 17 W i 4 ohm
Skantic Harmoni 35 F = Luxor 7100
Skantic Harmoni 35 S = Luxor Dirigent 7000
2 x 35 W i 4 ohm (riktigt välljudande enligt min mening)
Harmoni-serien har panel i borstad aluminium.
Dirigentserien har panel i svarteloxerad aluminium.
Maccis skrev:
Kjell, du som är inne i detta.
Är det värt att lägga ner några kronor på min Skantic eller är det bara "waste of money"?
Känns som om det är en kompetent stärkare, är RIIA'n bra i den? Kanske vet du hur man kan få tag på lampor till den. Saknar 2 st till "instrumentbelysningen".

Maccis skrev:Sprajjat, bytt säkringar....
Och skiten fungerar som den skall, perfekt.
Detta är det bästa forum jag varit på.
Trevligt folk, hövlig ton och ingen direkt idiotförklaring.
Kjell_Kranzberg skrev:Maccis skrev:Sprajjat, bytt säkringar....
Och skiten fungerar som den skall, perfekt.
Detta är det bästa forum jag varit på.
Trevligt folk, hövlig ton och ingen direkt idiotförklaring.
Vad bra!
Nu vill vi höra vad du tycker om den!
Tack för ditt beröm av vintageavdelningens medlemmar. Det är precis så här jag vill att det ska vara på den här avdelningen. Man ska hjälpas åt om man kan och all äldre hifi, billig som dyr ska kunna diskuteras på ett seriöst sätt.
dalkarl skrev:Maccis skrev:Hade tänkt att skaffa en skivspelare som komplement till denna, tråd finns startad under Köpråd.
Fasen, undrar om det inte var en matchande Scantic skivspelare jag pillade på idag när jag kikade in på en nystartad loppis.
Användare som besöker denna kategori: HakanC och 22 gäster