Min styvpappa fick för ett tag sen lite högtalare (och en komplette anläggning) i ett arv från en hifi intresserad bror som han för ett lite kortare tag sen gav till mig.
Högtalarna är 2 par Carlsson OA-5 type 2 (tror båda paren är såna) och ett par Ljudbolaget/Zachry EM24.
Efter att ha provat vilka jag gillade bäst när jag fick dem så slutade det med att jag använde Zachry högtalarna och dumpade Carlsson i källaren.
Dock är Zachry lådorna rätt stora (1 meter höga, 40 cm djupa och 35 cm breda), så min flickvän vill ja bort dem från vår lilla lägenhet.
Så igår fick jag ställa två Carlsson där istället.
Jag har letat på nätet som en dåre efter info om dem, vad som helst, men har inte hittat ett dugg, förutom att de pratades om såna här.
Så jag tänkte jag lägger upp frågan här.
Det jag är nyfiken på är allmän info, är det bra eller dåligt osv.
Gärna en fingervisning om vad ett lämpligt pris att sälja dem för skulle kunna vara, även tips om vart man säljer sånt tass tacksamt emot.
Jag tror inte att det är något dyrt, men vill inte begära 200:- för något som det kanske går att får 2000:- för, och be om 2000:- för något man borde köra på tippen med
När jag ändå frågar, slutsteget jag fick är ett Marantz PM-82, LP spelare Philips 877 direct controll och lite annat (CD, Radio osv), är det något att ha?
Lite slarvigt tagna bilder (jag gissar att det syns vad jag sysslar med istället för hifi).
Är tacksam för all info som finns.
Mvh
Magnus