Jobb i helgen,jämmer och elände,ställde därför iordning en ytterst primitiv-men välstämt- tillfälligt välljud..
PL eller LP 12 kan väl inte spela någon roll?
Faktiskt.se så spelar skivspelaren övertygande och betydligt bättre än min härkliga Technichs 1210 som jag ägde i tonåren,bäst av allt var att den var gratis! Här har ni Linnporr för totalsumman av 3000:- riksdaler
Både LK1 & LK2 har jag våldfört mig på i elektroniken och de har fått normala terminaler baktill så man kan koppla utan att måsta ha XLR kontakter,Dirak är en separat strömförsörjning och bor i en likadan låda som Lingo motorstyrningen brukar husera i,ett attraktivt tillbehör en gång på åttiotalet..
Högtalarna är ett par valnöts Keilidh som för helgen är passivt delade för att kunna drivas med 1xLK2 Fötterna är de obligatoriska KU-stone ploymerstandsen med det ännu viktigare spikesen,dessa har jag penetrerat parkettgolvet med dagen i ära på ett förtjänstfullt sätt..
Jag har tre nyare slutsteg i sovrummet,LK85 och AV5105 men det skulle inte kännas bra med så nytt skit. Ska man spela kommunistmusik så ska det ske på väl avvägda prylar. Fria Proteatern,Nationalteatern blir bara bättre lite mindre välstämt..
Ner med Nålen i grooven,"Söndag Kväll" med Nationalteatern! Fan,det rockar ju! En singel med Gyllene tider "Vart tog alla vänner vägen" Sedan Lena Andersson "Säg är det konstigt att man längtar bort nån gång" och det LINNspirerade spåret "NINKA från Ordinka" med Fria Proteatern.
Lite Peps Persson,-ja vaffan är höög standard? Du behöver ingen färgteve,när din hjärna fylls med PCB...
Till sån här skit ska det egentligen rökas Puka det vet varenda kotte,det vore dock opassande att komma lite halvlurvigt småpsykotisk till jobbet...
Sedan ringer Järnet mitt i denna ljudliga svarvstund,han behöver låna min kakelsåg,hehe,perfekt,ett svepskäl för att spela på LP12án i stället och en kaffekopp bara jag och anläggningen...
I morgon ska jag "tune dema" "systemet" jag ska flytta lilla Linns tygtält och placera burkarna upp mot väggen där tygtältet nu står,tror fönsterpartiet kan ha inverkan på välljudet?
Blir lite väl "glammigt" när an vrider på...