Inte tillräckligt vrid i motorerna? Slirande remmar?
Verkar ganska tungt, fränt och avancerat annars!
Mvh
Filip
Moderator: Redaktörer
optonica skrev:Nakamichi vara det bästa kassettedäcket man kunde få tag på under 80-talet och kostade mycket pengar. Riktiga kvalitetsdäck med mycket bra inspelningskvalite. Definitivt värd att fixa.
Larsho skrev:klart det är värt 200 kr, lika bra att få det att fungera om det är lätt åtgärdat.
MP skrev:200kr låter riktigt dyrt men ok, om det är en lokal handlare.
Prispåslaget är i dignitet med byggbranschens...
MP skrev:Njäh inte är jag entusiastisk inte, men en och annan servicerep. har jag gjort för hundra år sedan.
Kassettdäck kan dock vara användbara till något och det är att spela upp eller föra över en del kassettinspelningar till annat media. Det finns mycket som inte är utgivet på fonogram
MP skrev:Nu menar jag ju sånt som har spelats in från radio eller live.
Kassetter som är förinspelade när du köper dem är givetvis också fonogram men de är inte så intressanta eftersom innehållet i regel finns utgivna på andra medier. Dessutom var de alltid av riktigt kass kvalitet och dessutom masskopierade i mycket hög hastighet.
Fjonkalicious skrev:Idag har jag gjort mitt livs sämsta affär. Jag satte ut kassettdäcket med en massa annat som jag ville bli av med. Det lirade ju ändå inte som det skulle.
När köparen kom så slängde vi i en kassett... och gissa, det fungerade felfritt. Rubbet, som nytt!
Där gjorde han ett klipp, det är bara att gratulera.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster