Moderator: Redaktörer

jsan skrev:Lägg märke till texten "Varning" ska säkert stå Varning höga ljudtryck kan skada hörseln![]()
JB skrev:jsan skrev:Lägg märke till texten "Varning" ska säkert stå Varning höga ljudtryck kan skada hörseln![]()
Vore nog lite dumt att sätta en sån lapp under grillen där den inte syns
Jag gissar nog snarare på att det står att man inte ska plocka ut elementet för att lådan ska förbli 100% tät
Kjell_Kranzberg skrev:JB skrev:jsan skrev:Lägg märke till texten "Varning" ska säkert stå Varning höga ljudtryck kan skada hörseln![]()
Vore nog lite dumt att sätta en sån lapp under grillen där den inte syns
Jag gissar nog snarare på att det står att man inte ska plocka ut elementet för att lådan ska förbli 100% tät
Det står att högtalarelementen inte får användas utanför lådan. Så´n här etikett sitter i "alla" luxorlådor från 70-talet, möjligen undantaget 8071:an. I den har jag inte hittat denna etikett.
Luxorspelaren är snygg, Falkis! Jag håller med dig. Det finns en vit på Motala Återvinning. 75 kr. Funderar på om jag ska åka dit i morgon och köpa den. Den hör ihop med de högtalare och den receiver jag köpte i dag.
Jodå, den har kombinerad rem- och mellanhjulsdrift. Helt rätt Falkis!
Kjell_Kranzberg skrev:Här kommer 8071 i teak, under renovering.
Lådorna var svartmålade ovanpå teakfaneret. Nu är de oljade. När oljan torkat in ska jag lägga på klarlack.
Ragnwald skrev:Otroligt vacker valnöt, hur tusan kan man svartmåla såna lådor?

Kjell_Kranzberg skrev:Basar (10 tum) från "Luxor 6021".
Magneten ser större ut på dessa än på 8071:ans originalbas och konen är inte coatad. Måtten på korgen är dock desamma.
Som synes ska de kantas om. Därefter ska de monteras i det par 8071 jag håller på att reonovera.
MP skrev:Hoppas du vänder på baffeln också så det blir spegelvänt.
Kräver lite pyssel med nedfräsning iofs.

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster