Moderator: Redaktörer
Renobo skrev:Stopp i trafiken!! 8071 låter bra som de gör. Själv tog jag bort alla pottarna och renoverade filtret o sänkte diskanten. Sedan var de perfekta. Möjligen en irriterande sänkning i midbasen som faktiskt kan höras. Men det kan bero på en taskig samverkan med rummet.
/krister
Andersss skrev:Renobo skrev:Stopp i trafiken!! 8071 låter bra som de gör. Själv tog jag bort alla pottarna och renoverade filtret o sänkte diskanten. Sedan var de perfekta. Möjligen en irriterande sänkning i midbasen som faktiskt kan höras. Men det kan bero på en taskig samverkan med rummet.
/krister
Ja men då har ju även du förändrat dem...
Men alltså menar du att du kör utan dämpning på mellanreg... ?
Och varför tar alla bort pottarna?
Hur mkt har var å en dämpat diskant å mellanregister mot orginalutförande egentligen?
Nattlorden skrev:Inga bubblor? Bra jobbat!
Nattlorden skrev:Klart det är, jag provade själv när jag byggde basar, men jag fick slita av det och slänga och måla istället, för jag fick inte det bra.
zapanasta skrev:Kanske det var ren spånplatta eller mdf du försökte fästa det på?
Sitter inte alls bra då,egen erfarenhet..
Men på en fanerad eller slät lackad yta fäster det som fn
Andersss skrev:Snyggtdet blev ju skitbra.

Andersss skrev:Ligger ett par 8071:or på blocket... Om ngn är intresserad.

zapanasta skrev:Länge sen nån skrev nåt nu om 8071,det går väl inte![]()
Mina 8071 har fått lite hjälp nu,dom når ju inte så långt ner och under 35hz börjar det bli riktigt tunt..
Men nu så spelar det härinne med god kraft i alla fall ner till 26-27hz utan att ljuga,fick tag i en billig subb i helgen som jag snyggat till i samma stil som mina 8071.. (stort åbäke på 80l med en 12" bas)
Den funkar perf i lag med 8071,orna,faktiskt riktigt resonansfritt och nu blev det ännu roligare att lyssna på musik![]()
zapanasta skrev:Nattlorden,har hemmagjorda sådana som verkar funka skapligt i alla fall
men nångång ska det bli riktiga har jag tängt..

Nattlorden skrev:zapanasta skrev:Men 2 st i en ljudledare kanske funkar
Två ljudledare med var en, menar du väl?
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 23 gäster