606an: Varför inte byta alla kondingar direkt? :) Det ska jag göra för att vara på den säkra sidan. Inte vill man ju att kondingar ska läcka och göra skada. Hoppas bara att det blir bra. Jag har köpt standard kvalitetskondingar och de borde ju rimligtvis vara bättre än de välbrukade originalkondingarna. Däremot är det ju inte säkert att de nya är lika bra som de gamla var oanvända. Men man kan ju hoppas. Bäst vore om ljudet blir ekvivalent med originalet. Man hoppas. Jag har läst att just många Quad-audiofiler tycker att just aerovoxkondingarna i nätdelen är svårslagna. De som sitter i Quad606 original tillverkas nog inte längre tyvärr. Och jag orkar inte leta hos esoteriska handlare. Det blev se.farnell.com för min del.
Edit:
Det finns nån Quad-mod-site som har kondingrekommendationer till bl.a. 606an De rekommenderar silver mica kondingar etc. Men som sagt, jag orkar inte. Det hade det blivit ett jäkla jobb att leta upp kondingrekommendationer till fem quaddelar och därefter beställa från femtioelva olika distributörer