lennartj skrev:'Falkis skrev:Nu har jag gjort ett provexemplar!
Nice work if you can get it
Tycker mig märka lite jordbrum när ingen musik spelas, frågan blir till Lennartj, eller någon annan som vet, var på spelaren man ska sätta jorden?
Skulle bli ytterst glad om någon som har en aning, skulle vilja hjälpa mig!
Den enda korrigeringen som gjorts, är att diskantreglaget är satt på tjugo över, på Sentec SE 77:an.
Skål, Grammofånbroder!
Vilken trevlig inspelning du har av samma låt
Engelsk sångare låter det som och då antar jag att även orkestern är engelsk.
Jag kommer inte på vilka det kan vara, så berätta gärna.
När jag funderade kom jag på att jag skulle kolla vad den här mannen har gjort
http://www.youtube.com/watch?v=HPnJM3zWfUo
men han höll sig nog till mer engelsk stil än "Nice work..."
Min SP25 Mk.II är fullständigt brumfri med originalkabeln samt ett halvmeterlångt "lakritssnöre" med DIN ==> RCA, men det är mycket viktigt audio-kabeln inte går prallellt med elkabeln, inte ens en kort sträcka.
Jag har massor av gain i mitt försteg och kan dra upp förstärkningen bortåt 40 dB över normallyssningsnivå, så det brusar som ett stort vattenfall, men ändå inte tillstymmelse till brum, med motorn i gång men med upplyft pickup (naturligtvis skulle mina slutsteg klippa redan med mycket mindre gain på en skiva med normal/full utstyrning).
Skål, gunås!
Jag är helnöjd och lite fånigt nyförälskat glad över denna apparat!
Kakan jag rippat, heter "Caroll Gibbons - Nice work if you can get it with the Hotel Savoy Orpheans". Kan återkomma med nuffrer och sålundert, om du är "sådan"!
Alltså, jag skrev nog fel, tidigare! Det är inte ett "brum", utan mer ett "sprak"... Men det kan bero på andra saker, jag har så mycket kablar och stuff i min anläggning, några är inkopplade, fast de är urkopplade, och jag har en susning om vad det kan vara!
Jadu, nu få vi bortlägga titlarne och ingå duskap!