Blommigt och maskerat

Diskussion om äldre men fortfarande intressant HIFI hålls här.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
aisopos

Inläggav aisopos » 2013-02-27 12:02

Jag kan i alla fall säga att både jag och tjejen min tyckte det var fint
med tyget på högtalarna i din första post. :)

Användarvisningsbild
Andersh74

Inläggav Andersh74 » 2013-02-27 12:08

Det tycker samtliga här hemma oxå. Tyvärr måste de fina små högtalarna just nu ljudmässigt tävla med 8071 som står i samma rum tills vidare....vilka lyssnar man helst på då? :D

Om de uppochnedvända på övervåningen oxå får ett trivsamt tyg och blir vita så kanske även de får hänga kvar där på väggen. Jag hoppas det för det blev en helt annan tydlighet och klarhet i dom när dom hamnade sådär.

Sen inväntar jag ett par MP2 som kanske kan hjälpa duxarna i vardagsrummet eller stötta lite på ovanvåningen. Jag får se. Mp2orna hoppas jag kunna gömma i några hörn någonstans.

/A
Det bästa är när allt går som befarat säger VD:n och ensamma ägaren till Västergård Snickeri.

Cicaro

Inläggav Cicaro » 2013-02-28 09:28

Andersh74 skrev:Var köper man sådan folieplast? Låter intressant.

/A

Finns på flera ställen, dels vissa större bygghandlare men dels hobbybutiker. Ex:

http://www.kreatima.se/produkter/sjalvhaftande-plastfolie/sjalvhaftande-plast/traimitation-45-cm-bredd/sjalvhaftande-plast-vit-tra-45cm-bred

http://www.vinylahem.se/25-dekorplast?gclid=CPCM8fW82LUCFdB3cAodXV0AWw

borttagbar är den ja, men limrester lämnas ofta och den kan sitta ganska hårt efter ett tag. Men lättare att pilla bort och tvätta bort limrester än att bli av med färg :-)
Det är skönt att ha blockerat forumanvändare som aldrig har någonting positivt att tillföra diskussionen

Användarvisningsbild
MiaM

Inläggav MiaM » 2013-03-02 04:37

Det är väl tyvärr extremt vanligt att det inte blir helt jättebra om man tapetserar eller monterar på kontaktplast eller liknande själv?

Jag skulle nog rösta på att sy "örngott" till högtalarna, och som redan nämnts givetvis måla konsollerna på lämpligt vis.

Användarvisningsbild
zapanasta

Inläggav zapanasta » 2013-03-02 08:54

Nog kan det bli bra med kontaktplast,bild på mina 5061 :)

Bild

Cicaro

Inläggav Cicaro » 2013-03-03 09:53

MiaM skrev:Det är väl tyvärr extremt vanligt att det inte blir helt jättebra om man tapetserar eller monterar på kontaktplast eller liknande själv?

Beror mycket på vad man har för verktyg och hur mycket tålamod som finns. Det är ju en och annan som säger att man inte kan fanéra utan varmpress osv. Den myten tror jag att jag har spräckt genom att fanéra om min Sansui 8080 enbart med hjälp av pensel, kontaktlim en marmorkavel en skarp kniv, sandpapper, sax, fin fil och en hammare. Svårt är det inte däremot krävs det en stor portion tålamod, med kontaktplast torde det vara ungefär samma som krävs som omfanering fast man kan nog stryka flera av verktygen. :-)
Det är skönt att ha blockerat forumanvändare som aldrig har någonting positivt att tillföra diskussionen

Användarvisningsbild
Evil_Homer

Inläggav Evil_Homer » 2013-03-03 10:16

Har ju inte testat själv, men har sett en intressant produkt som jag har nämnt ett par gånger här på faktiskt nu.

http://www.youtube.com/watch?v=8eHxr0uNVFw

Vill man inte den färgen längre så är det bara att dra av.
Tiden för plastfolien är nog död :)
Onkyo 5007. JBL 3632. Crown CDi 1000

Användarvisningsbild
Andersh74

Inläggav Andersh74 » 2013-03-04 21:03

Synd på en så fint glänsande Pioneer! :D Men det kanske kan vara något att fundera prova. Var köper man Plasti Dip?

/A
Det bästa är när allt går som befarat säger VD:n och ensamma ägaren till Västergård Snickeri.

Cicaro

Inläggav Cicaro » 2013-03-05 10:24

Hm, den där ställer jag mig skeptisk till, hur farao får man bort den om man ångrar sig? Vill gärna se hur lätt det lossnar även om det sägs att det ska gå att få bort..

Föregående

Återgå till Vintage-hifi