Intryck utav "nyförvärvet":
Jag är mycket nöjd med den här fina förstärkaren! Den gör mig inte det minsta besviken när det gäller ljudkvalitén efter att ha bytt från det interna slutsteget i Denon AVR2807.
Tyvärr är ingångarna inte lika känsliga på Son of Ampzillan, vilket gör att det är svårt att jämföra rakt av. Nivåerna blir helt olika.
Efter att ha justerat ned basmodulerna lite kan jag dock konstatera att det låter precis som det ska. Detaljerat, kontrollerat och med full spänst.
Det finns inte någon vintage-karaktär alls över ljudet.
Effektmässigt märker man dock att det tar stopp tidigare med 80 watt per kanal i stället för 110 watt. i6 ligger ju dessutom över 8 ohm så jag får ut än mindre än så. Det vore grymt intressant att låta denna förstärkare driva 4, eller till och med 2 ohm. Där lär man märka av hur krallig nätdelen faktiskt är.
Jag lämnar det så, kan inte beskriva ljud på något vettigt sätt, och så länge jag inte märker någon negativ påverkan på ljudet är jag nöjd!
Lite stiligare helhetsbilder kommer när jag hinner fota, och får in lite solljus i lägenheten.
Tack för alla glada tillrop och positiva kommentarer under det här projektet. Trevlig helg!