zapanasta skrev:Huvudhögtalarna är ju trots allt 8071 och mission 737,så va fn ska man med allt till![]()
![]()
Vad hände med dina egna Luxor-konstruktioner?
Moderator: Redaktörer
AlNiCo skrev:zapanasta skrev:Huvudhögtalarna är ju trots allt 8071 och mission 737,så va fn ska man med allt till![]()
![]()
Vad hände med dina egna Luxor-konstruktioner?
zapanasta skrev:Efter ha lyssnat lite till,måste jag säga att missionlådorna är bättre..
Dom låter renare,men det kan ju bero på problemet med diskanterna i supremelådorna. (Just nu tycker jag dom låter för mkt mellanregister,men skulle säkert avhjälpas om diskanterna hade lite mer briljans i toppen.Känns som det är rätt dött över 10khz )
JM skrev:zapanasta skrev:Efter ha lyssnat lite till,måste jag säga att missionlådorna är bättre..
Dom låter renare,men det kan ju bero på problemet med diskanterna i supremelådorna. (Just nu tycker jag dom låter för mkt mellanregister,men skulle säkert avhjälpas om diskanterna hade lite mer briljans i toppen.Känns som det är rätt dött över 10khz )
Har haft Supreme 28 och 46 i några år på 70/80-talet. Supreme 54 har mycket fina Isophon alnico element i bas o mellanregistret. Diskanten kan du slänga. Jag bytte mina. Kan du mäta distorsionen lär den vara extremt hög. Domen består av plast med en o annan resonans. Delningsfiltert var ingjutet i epoxi.
JM
zapanasta skrev:JM skrev:zapanasta skrev:Efter ha lyssnat lite till,måste jag säga att missionlådorna är bättre..
Har haft Supreme 28 och 46 i några år på 70/80-talet. Supreme 54 har mycket fina Isophon alnico element i bas o mellanregistret. Diskanten kan du slänga. Jag bytte mina. Kan du mäta distorsionen lär den vara extremt hög. Domen består av plast med en o annan resonans. Delningsfiltert var ingjutet i epoxi.
JM
Nu blev jag nyfiken,va satte du i för diskanter?Jag tycker som sagt att diskanterna är sämsta länken i dessa högtalare.

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster