Moderator: Redaktörer
Cicaro skrev:Säger samma sak som sist det här var uppe.
jag är emot digitalradio och anser att i vart fall P1-P4 ska finnas kvar analogt och nej jag sa inte samma sak om digital-tv. Anledningen är att jag vid en ev. digitalradioövergång skulle bara i hemmet behöva byta lika många recievers som rum + förråd + balkong (ja jag har faktiskt en radio i källarförrådet och på balkongen också) och därutöver bil + jobb + sommarställe osv.
Digital-tv kändes mer okej eftersom då handlade det om 1-2 mottagare hemma och en i sommarstugan.
PerStromgren skrev:PS. Hur gammal är din dator och din mobiltelefon, om jag törs fråga?
mangrove skrev: Att implementera ett nytt distributionssystem för RADIO år 2015 är faktiskt helt sinnessjukt.
Nattlorden skrev:Vill man ha radio digitalt 2015, så bör man strömma det via trådlöst internet.
PerStromgren skrev:Nattlorden skrev:Vill man ha radio digitalt 2015, så bör man strömma det via trådlöst internet.
Utveckla! Vilken bärarteknik tänker du dig? Vems nät skulle man använda?
Nattlorden skrev:Det du betalar för, vad annars? Ingen licenskostnad för radio längre, så där fick du pengar över.![]()
( Annars rent generellt tycker jag det bör byggas upp ett nationellt fritt enhet-till-enhet nät. )
Perfector skrev:Det luktar skunk om beslutet och får mig att osökt tänka på Pripps som hade livstidsavtal med Coca cola Company att sälja deras produkter i norden tror jag det var.
Enda klausulen var att om det inträffade betydande förändringar i Pripps kunde Coca Cola omförhandla kontraktet.
Trots det var det nån fåne på Pripps som inledde samarbete med norska Pils och därmed var förändringen som kunde häva kontraktet ett faktum.
Coca Cola har nu sin egen distribution av sina drycker och Pripps kastade hela maskinparken i Sundbyberg på soptippen och friställde jag vet inte hur många arbetare.
Dessutom sprack affären med pils så det var ingenting som kom ut av det hela. Men jag har alltid undrat vem som fick hur mycket av Coca cola Company för att göra den idiotaffären.
På samma sätt känns det med VAB-radio, nån har fått en livförsäkring utlöst som tack för beslutet att lägga miljarder på ny teknik och skrota den gamla.
Det är ju inte bara sändarna som ska sättas upp utan all försäljning av nya apparater som ska till.
Livet är skit, och dessutom är det orättvist.
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot], MichaelG och 15 gäster