Det ser ut som det kan fungera, om nu värdena stämmer som står i schemat och det inte är spikar. Har du kollat att de andra värdena som minst motsvarar original?
hFE mäter man med en multimeter (men denna måste ha stöd för hFEmätning) eller en transistortestare. Det beror lite på konstruktionen vad man vill ha. Så länge hFE ligger inom rätt toleransnivåer är matchningen när man bygger steg vill egentligen för att man vill ha lika hFE i båda kanalerna så att det inte blir någon skillnad på ljudet oavsett om man matar in det i höger och vänster kanal i försteget (eller EQ-t eller vad det nu är för steg).
Ska man köra som i gamla tider ska man väl helst matcha fler värden men jag brukar nöja med mig hFEmatchning eftersom idag är transistorerna inom bättre toleranser och i många fall kan man avvara matchning, just att matcha hFE är dock väldigt enkelt bara man har en multimeter som stödjer det så jag gör hellre det än att riskera behöva felsöka om det blir imbalanser. Ofta ligger hFE väldigt lika i en serie om man beställer bandade komponenter, om man beställer lösa komponenter kan man dock till och med få komponenter som är tillverkade i olika batcher och då kan det skilja rejält (beställde småsignalare till en sansui för några år sedan och köpte 100 st för att kunna matcha, (de kostade typ 50 öre st), av dem låg 90 st med hFE mellan 220 och 240 medan 10 låg runt 100 i hFE

Hade alla de med lägre hamnat i ena kanalen och de andra i andra kanalen skulle man riskerat behöva jiddra med balansporen och vore det i EQ kunde det blivit mer EQ effekt på ena kanalen.
Det är skönt att ha blockerat forumanvändare som aldrig har någonting positivt att tillföra diskussionen