Moderator: Redaktörer
VladDrac skrev:Jag känner till två varianter. Den ena har fyra metallpiggar (en i varje hörn) som ska stickas in i hål i baffeln på högtalaren. Den andra har bara en metalltrådsram utan utstickande piggar. Då ska det finnas utstickande plastpluggar på högtalaren som ramen spänns över.
300b skrev: Funderar på att göra en enkel lösning med en tunn ram och tyg från Biltema.
PeterE skrev:Den här frågan har säkert dykt upp förut.
Men jag skulle behöva några elektrolyt kondensatorer som kan ersätta dessa gamla orange färgade för av och på stängningen av försteget.
2st 0.1UF 450V som jag ska löda fast på kablarna.
Jag köpte vid något tillfälle 0.1UF 630V men dom är alldeles för stora för att få plats med två stycken då dom är ungefär dubbelt så stora som dessa äldre orange färgade.
Eller finns det några keramiska kondensatorer som har samma värde och som går att ersätta dom vid denna relä funktion?
Bill50x skrev:paa skrev:Jag hittade en påse, den innehöll inte tråden med vikten, men däremot dessa delar, är det något som passar herrn? Har du något smått och gott att byta med?
Det är denna som är viktigast för mig, de övriga detaljerna har jag redan.
Jag håller på och gör en sammanställning över mina vinyler, är det något du vill byta mot? (lista kan skickas, än så länge är det 10", 12" maxi och 7" singlar som är sammanställda).Eller ett presentkort på bolaget?
/ B
VintageHiFi skrev:Någon som har Sony V-Fet i sina gömmor.
Söker följande:
2st Sony 2SK60
2st Sony 2SJ18
JM skrev:VintageHiFi skrev:Någon som har Sony V-Fet i sina gömmor.
Söker följande:
2st Sony 2SK60
2st Sony 2SJ18
Japp. Oklart vilken modell.
JM
Imperial-Blomman skrev:Ang diskanter t OD-11.
Kolla m Hifikit.
Ibland har dom bra ex hemma.
De står nog inget om det på hemsidan.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 39 gäster