Jag har varit en aktiv läsare ett tag nu på faktiskt.se men detta blir mitt första inlägg.
Dessa skönheter hittade jag härom natten ståendes utanför en container. De saknade sladdar men ett snabbt besök hos pappa ordnade den saken. För att koppla ihop den med min skivspelare lödde han fast banankontakter i ena änden (till högtalarna) och DIN-kontakter i andra änden (till skivspelaren). Sen satte jag igång spelaren och oj så fint det lät. Riktigt trevligt ljud i dessa! :]
De är lite kantstötta men det märks att de blivit väl omhändertagna av sin förre ägare. Fronttyget är i kanonskick!
Det är ett par Castle Acoustics Limited Richmond. Jag vet inte mycket om dem men jag tror att de är från 1978? Någon får gärna PM:a mig om ni har lite mer info om denna modell. :]
Skivspelaren + matchande högtalare köpte jag för några år sedan på en loppis för 200 kr och hon har tjänat mig väl sedan dess så hon ligger mig varmt om hjärtat. Hon har aldrig krånglat det minsta. Jag är på jakt efter en lite mer påkostad skivspelare men denna kommer nog få hänga med ett tag till parallellt med den nya. Man kan väl inte ha för många skivspelare.