Nu passar den vänstra från rätt håll efter nån timmes gnuggande (försiktig så dom inte går sönder och jämt ska det ochså va)
(Kort kommer på slutresultatet,dvs monterade)

Moderator: Redaktörer

zapanasta skrev:Ja nu lurade renobo i mig nåt![]()
Nu passar den vänstra från rätt håll efter nån timmes gnuggande (försiktig så dom inte går sönder och jämt ska det ochså va)
(Kort kommer på slutresultatet,dvs monterade)
GrosvenorAudio skrev:jättesnyggt zapanasta! så skall jag också göra.
Tonkontrollerna kommer jag däremot inte att koppla förbi. Märkte redan att man kan ha nytta av dessa. Dämpade mellanregistret ett steg med kontrollen och det tog bort lite "skrikighet" som kunde anas i ljudet. Det är också bra känsla/kvalite i kontrollerna det känner man när man vrider om. Inget som glappar el. känns luddigt åtminstone inte på mina.
Vinylcalle skrev:Följer spänt det hela.
MvH Carl
zapanasta skrev:Spännande,har du hunnit lyssna på dom nåt tillsammans än då?

zapanasta skrev:Ska kolla om kompisen med vintagebutiken här i mora har några grejer![]()
Va vill du exakt ha tag i för nåt?
Ps,tror jag sett en sån skivspelare du har på bilden där...

zapanasta skrev:Bara filtren nu då att ta itu med![]()
Blir skillnad kan jag garantera till det bättre iom att jag har haft 2 par 8071 här samtidigt,ena paret renoverat i filtren ock det andra orenoverat...
GrosvenorAudio skrev:zapanasta skrev:Bara filtren nu då att ta itu med![]()
Blir skillnad kan jag garantera till det bättre iom att jag har haft 2 par 8071 här samtidigt,ena paret renoverat i filtren ock det andra orenoverat...
jo jag vet... jag kommer inte att spara mina kloner så då går det ju att flytta över de nyrenoverade filtren därifrån när jag får ork till det.
Det verkar bökigt att slippa till filtret, hur gjorde du? bäst vore väl att göra det bakifrån men då hamnar man ju att ta loss dämpmaterialet... o det vill jag inte.
Undrar ibland vem som egentligen köpte dessa högtalare nya, vem var målgruppen så att säga... vad jag läst så bojkottades de av Hifi nördar eftersom man inte tog "budgetmärket" Luxor på allvar. Men samtidigt är ju högtalarna så pass stora o tar mycke plats att någon som bara köpte en sk bruksstereo ville knappast ha så här stora lådor stående i vardagsrummet utan valde något mindre o enklare. Så då undrar man vem köpte egentligen ett par 8071

GrosvenorAudio skrev:Om jag får tid i helgen skall jag försöka montera in de renoverade filtren men undrar öveh hur kablarna går. Går de från filtret till tonkontrollerna och sen vidare till elementen? och ja jag vill behålla tonnontrollerna och inte koppla förbi dom.
zapanasta skrev:GrosvenorAudio skrev:Om jag får tid i helgen skall jag försöka montera in de renoverade filtren men undrar öveh hur kablarna går. Går de från filtret till tonkontrollerna och sen vidare till elementen? och ja jag vill behålla tonnontrollerna och inte koppla förbi dom.
Nej,sladdarna till elementen kommer från filtret,det där med tonkontrollerna är nån form av återkoppling dom gjort.(Har inte fördjupat mig i det)
Men märk upp allting så ska det nog gå bra

zapanasta skrev:Genom att du vrider balancen mellan dom får dom inte samma signal,vill du verkligen höra om du hör nån skillnad så ställer du luxorburkarna dikt an mot varann mitt på en vägg ock kopplar in den ena på speaker a Left exempelvis ock den andra på speaker b left.
Sen växlar du mellan dom med knapparna speaker a ock b på förstärkaren
Nu har dom exakt samma signal ock samma acustiska förutsättningar![]()