Moderator: Redaktörer
VladDrac skrev:Jag inhandlade en Cambridge CD6 idag för 250 kronor. Välbyggd och låter riktigt bra. Någon som har erfarenhet av denna?
Lasse-pin skrev:Inte kanske HI-FI men oj vilken maskin!
Har drömt om en sådan i åratal men det har alltid varit ouppnåligt
(Som en nakamichi dragon typ).Har nu kommit över en nu kanske inte
ett fynd men inom smärtgränsen. En Mills bandit (repex),ett engelskt väggspel och 2k.
Det märks att den är gjord i Schweiz .Den är som ett urverk
NILLENOSSLIN skrev:Hej. Jag gjorde ett fynd igår och fick en Rotel RX-150 Receiver (Tokyo Japan - 1972) som är verkligen i nyskick.
Samt ett par Sansui SP-30 och allt funkar kanon. Kalaset kostade mig 280kr
T68 skrev:Loppisshoppade en Dual 1225, Tandberg TR200 och ett par Tandberg TL1610:or häromdagen.
Tack! Jag är helt nybörjare när det gäller att meka med lödkolv och byta ut elektronik. Blir spännande att lära sig något nytt. Finns säkert någon tråd här i forumet att fördjupa sig i [emoji846]2-ch skrev:T68 skrev:Loppisshoppade en Dual 1225, Tandberg TR200 och ett par Tandberg TL1610:or häromdagen.
En komplett vintageanläggning för 500 spänn måste anses som ett fynd. Grattis.
Det ser ut som någon börjat se över kondingarna i den.
Gör du klart det jobbet så kommer den låta mycket bättre
Tackar!2-ch skrev:Välkommen till faktiskt.
Lasse-pin skrev:Det kan nog stämma.låter bra gör det .
En sak som jag funderat på är att högtalarna är likadana.Bas och diskant på samma ställe brukar inte högtalarna vara spegelvända?
Lasse-pin skrev:Det kan nog stämma.låter bra gör det .
En sak som jag funderat på är att högtalarna är likadana.Bas och diskant på samma ställe brukar inte högtalarna vara spegelvända?
juanth skrev:Ett fint fynd. Mirsch top of the line.
Här finns lite info på sid 24
http://user.faktiskt.io/vee-eight/ollem ... 0music.pdf
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Google [Bot] och 40 gäster