Lade vantarna på en ReVox A78 med tillhörande Tuner, djädrans knäpp design men skulle vara kul att höra tänkte jag.
Tyvärr är stärkaren tyst, följande är symptomen:
Ytterst svagt ljud från högtalana kommer när man kopplar in en CD-spelare via tape eller tuner-ingången.
Volymen påverkas inte av volymkontrollen.
Stänger man av stärkaren försvinner ljudet (tänkte i min enfald att signalen går rakt igenom och den lilla förstärkning som en CD har räckte till för att ge ljud i högtalarna...)
Kanske nån säkring i i slutsteget tänkte jag så jag plockade ut och kollade de säkringar jag kunde hitta men de två jag fann var hela (en framme under den lilla fällbara panelen och en inuti stärkaren, F4 hette den).
Kan det vara så illa att samtliga 4 sluttrissor är gångna eller i alla fall två? båda kanalerna beter sig lika.
Fråga 1: Eget vidare felsök, har någon något bra tips?
Fråga 2: Vet någon namn och tel till någon Studer-kännare eller reparatör som kan berätta vad det skulle kunna kosta att fixa till det. Bor i SÖ Skåne, så Malmö/Lund-området hade varit idealiskt.
Jo, det hela var skitbilligt så det är ingen större ekonomisk skada skedd men det är ju inte så trevligt och dessutom inte god sport när tingen vinner över en. Sen vill jag ju höra hur den låter!
/Henrik